botior och växter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jaanu
    • January 2004
    • 87

    botior och växter

    Har ni växter tillsammans med botior. Frågade affären och dem rekom. javaormbunke som tål botior, men ändå har dem hålat till javaormbunke med (slår in små hål i bladen) Köpte nästan likadan växt bara under namn -kolplanta, den har dem lämnat ifred.
    Vilka växter som passar bäst med botior?? Utom anubias!!!!
    Irvig nybörjare
  • bobbyfuller
    • October 2005
    • 538

    #2
    växter

    jag har 4 praktbotior och som jag upplever det får jag ha mina växter i fred
    jag har javamossa.vattenpest,Hygrophila polysperma,Jättevallisneria och en massa andra som jag inte vet namnen på, i bakgrunden har jag mest gräsliknande växter både på rot och lök hårda och mjuka blad sen har jag lite mindre växter längre fram de får vara i fred
    /bobbyfuller
    **Juwel Trigon 190L**
    If you are an Elvis fan, no explanation is necessary.
    If you are not an Elvis fan, no explanation is possible.

    Kommentar

    • Tastyfish
      • February 2005
      • 1761

      #3
      Minna låter vissa cryptocoryner vara.. minna aponogeton crispus rör dom inte heller.. har en bleheri svärdplanta där dom tuggar smo galningar på blomstjälken. har några "stamväxter" med små tunna blad jättetätt som dom låter vara. vallisneria o hygrophila låts också bli
      Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
      Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
      Måste skaffa mig fler djur!

      Kommentar

      • Inka
        • July 2005
        • 1233

        #4
        Käkar botior växter?!!! Vi har små stim av zebra- dvärg- pakistan och polkadotbotia och inte en enda av dom har rört någon växt. Inte heller min moster med praktbotior har haft problem.
        Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

        www.kvitter.n.nu

        Kommentar

        • Jaanu
          • January 2004
          • 87

          #5
          konstigt - är det bara mina botior som slår hål i växterna (har haft 2 olka kullar med botior och båda har uppträtt lika!!)

          Är det det vegetariska mat som dem saknar kanske???
          Irvig nybörjare

          Kommentar

          • Solen
            • September 2003
            • 2997

            #6
            Nej, då. Du e inte ensam om stansade växter efter en natt med praktbotier. Mina javaormbunkar brukar de låtabli men när jag reser bort och de inget foder får, ja då går de på allt även då javan. Prova spirulina tabletter och annat grönt foder så blir det säkert bättre och då till natten typ skalade gröna ärtor en bit gurka utan skal mm
            Pricken den Store !
            ~~~~

            Kommentar

            • Jaanu
              • January 2004
              • 87

              #7
              Ursprungligen postat av Solen
              Prova spirulina tabletter och annat grönt foder så blir det säkert bättre och då till natten typ skalade gröna ärtor en bit gurka utan skal mm
              Det låter vettigt, ska prova det .... Tack för tippset.
              Irvig nybörjare

              Kommentar

              Arbetssätt...