Botian simmar upp och ner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • me_trixie
    • December 2004
    • 350

    Botian simmar upp och ner

    Hämtade hem 4 striator idag från affären och när jag kom hem är det en som beter sig ganska så mystiskt. Simmar upp och ner i påsen och verkar alldeles stel. Lever fortfarande men nåt fel är det.
    Den var helt ok när den togs ur akvariet i affären. Där har de bott i 4 veckor sör de hade haft nån sjuka (odinum tror jag) på ett par kampfiskar som fanns i samma. Botiorna har inte varit sjuka.
    Nu är de på väg ner i karantänsakvariet men hur ska jag göra med den konstiga? Vad kan ha hänt?
  • dl_4711
    • June 2005
    • 82

    #2
    Ursprungligen postat av me_trixie
    Simmar upp och ner i påsen och verkar alldeles stel.
    Stelheten låter ju lite oroväckande, men att nervösa botior simmar upp och ner som tokar är ju helt normalt. Det gör de ju även senare när de leker.
    ///
    Dan L

    Kommentar

    • me_trixie
      • December 2004
      • 350

      #3
      Tack för det! Den åkte ner tillsammans med de andra tre och tre polkadot/kubutai. Alla sju försvann så snabbt under rötter och stenar att jag undrade om jag missat själva akvariet när jag släppte i dom Idag har jag sett till alla polkorna och ett antal zebror - det är svårt att räkna fiskar som hela tiden rör sig. Om han fortfarande mår dåligt så gör han det i nåt gömsle - vi får se när jag ska flytta dem till deras slutliga bostäder!

      Kommentar

      Arbetssätt...