Guldfisk som snurrar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guldis
    • September 2005
    • 1

    Guldfisk som snurrar.

    Funderar över om jag kan göra något åt gulfisken eller om det bara återstår att avliva den? Den simmar omkring och äter mat men när den ska äta eller simma snabbt så börjar den snurra och jag tycker att det ser ut som att den har fått en blödning eller liknande eftersom huvudet ser tjockare ut på ena sidan. Jag gjorde en stor rengörning härom dagen som jag brukar göra med jämna mellanrum. Sparar alltid en tredjedel av ursprungligt vatten. Funderar på om nått har gått snett men jag kan inte se att de andra fiskarna mår dåligt.
    Är det någon som har ett svar på vad det kan vara så vill jag hemskt gärna höra vad det kan vara.
  • Berntsson
    • May 2005
    • 8

    #2
    Du borde inte byta så mycket av vattnet.
    Ingen fisk mår bra av det, blir stor omställning ofta för fisken, annars låter det som någon sjukdom. Ta ut den och sätt i karantänskar och observera den, ta bara vatten från det karet den går i.

    Kommentar

    • Raven
      • February 2005
      • 15385

      #3
      definiera storrengörning.

      om du gör rent för mycket för kraftigt så förstör man bakterierna och får då problem med nitrit.
      kollat nitriten ?

      hur stort akvarium har den ?

      kan va problem med simblåsan.
      sök på simblåsa för mer specifik fakta om den.
      LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
      Faktatråd Om AkvarieVatten
      Växtakvaristernas Paradis

      Kommentar

      • cri
        • September 2002
        • 700

        #4
        Guldfisk och slöjstjärt tycker om rent vatten... du har gjort helt rätt i att byta. Det finns en metod som heter "tub to tub method" och som har praktiserats utav de kinesiska munkarna som började avla guldfisk som just utgår från att bota en sjukdom med rent vatten.
        "The Chinese found early in the history of keeping Goldfish that moving fish to fresh water every day could overcome disease."


        Svårt att säga vad din fisk har men jag hade gissat på en parasit om du nit hade skrivit att huvudet ser tjockare ut på ena sidan. Din gissning på en blödning kan nog vara rätt.

        Se även DISEASES AND TREATMENT OF GOLDFISH AND KOI
        Mvh, cri

        Kommentar

        Arbetssätt...