Gravid Pakistanbotia?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ann60
    • June 2005
    • 21

    Gravid Pakistanbotia?

    En av mina 3 Pakistanbotior ser ut som en gravid flodhäst. Den har sett ut sådan säkert en månad, jag tror inte den är sjuk, aptiten är bra och den beter sig precis som vanligt. Vad jag kan se i litteraturen brukar den inte yngla av sig i fångenskap, men jag funderar på om jag ska stoppa ner en blomkruka eller något så att den kan "boa". Jag har aldrig haft några yngel av någon sort, så jag vet inte alls vad jag ska göra. Ge mig tips snälla!
  • svea
    • February 2005
    • 2476

    #2
    Min ena pakistanbotia såg ut som en välfylld knubbsäl! Skillnaden är att det är en hane. Jag kan inget om möjligheter till ev fortplantning, men kan berätta att min botia blev någorlunda smal efter ett bra tag, flera veckor tror jag det tog. Varför han var så rund har jag inte kommit underfund med.

    Du kan ju lägga ner ngt som den kan gömma sej i, dom gillar det. Mina ligger ofta o kurar i nån grotta under dagen och är väldigt aktiva på natten.
    Svea

    Mina bilder
    Min zoon

    Kommentar

    • solbacka
      • January 2004
      • 3952

      #3
      Har den ätit för mycket? Mina praktbotior ser ut som hängbuksvin ibland. jag tycker det är så särkilt om de äter algtabletterna, jag tror de sväller i magen när de knaprar i sig för stora bitar.
      350l Diskus 275l SA växt
      100l tanganynika
      Min dagbok Mina bilder
      Min alldeles egna zoon

      Kommentar

      • svea
        • February 2005
        • 2476

        #4
        Då menar du väl under en kort tid? I mitt fall så varade perioden med knubbsälsutseende flera månader, det måste finnas en annan förklaring.
        Jag har funderat på om det är när dom får tag på många snäckor, kan dom bli väldigt runda av det?
        Nu när den är smalare finns det lite snäckor igen, han verkar ha lagt av med den menyn tyvärr.
        Svea

        Mina bilder
        Min zoon

        Kommentar

        • gladys
          • March 2005
          • 1962

          #5
          Gravid fisk!!??

          Hmm, jag funderar på (och har gjort det ett tag) om man verkligen kan kalla en fisk gravid?? Ok, levandefödande, men andra fiskar.. dom lägger ju rom. Så det är ju egentligen inte någon graviditet.
          Senast redigerad av gladys; 13 September 2005, 22:36.
          Quidquid latine dictum sit, altum viditur

          Kommentar

          Arbetssätt...