passar det?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guppy_Thorsell
    • March 2005
    • 222

    passar det?

    jag har neon tetror, pakistan botior, kuhlli ål, paletciklider, koppar tetror, platy & en ancitrus och undrar om jag kan införskaffa en slöjstjärt akvariet ska ha tempraturen 24 grader och det är ett 80liters akvarium kommer om non månad att flytta nåra fiskar till ett 220 liters kar deribland söjisen
    YoYo botia älskare _______________________________________________
    Min zoon http://www.zoonen.com/minzoon.asp
    mina bilder http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=392341
  • Tastyfish
    • February 2005
    • 1761

    #2
    botiorna ska nog ha 400liter + om dom ska bli stora men dom kan ju växa till sig jag har 4 botior i 250 och när jag läste lite mera om dom så såg jag att 300-400 ska man ha om dom ska bli 25-30 cm.
    Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
    Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
    Måste skaffa mig fler djur!

    Kommentar

    • becky_be
      • August 2005
      • 473

      #3
      Jag hade neon tetror tillsammans med mina slöjstjärtar, men det var inte så smart... Neon tetrorna försvann, en efter en, många spårlöst, andra utan huvud...
      @-{-{--
      Rebecca

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        24 grader är lite på den varma sidan för slöjstjärtar så se till att du har bra termometer så inte tempen stiger över 24.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • cri
          • September 2002
          • 700

          #5
          Hejsan,

          24 grader är inga problem för slöjstjärtar. Kallvattensfisk betyder ej att de bör hållas i kallt vatten.

          Många seriösa guldfisk/slöjstjärts entusiaster har omkring 26-28c i sina akvarier. Black Moor är speciellt känslig för kallare temperaturer och får lätt vita prick vid dessa.

          Vid 30c bör man ofta verifiera vatten värderna ofta på grund utav en ökad bakterie tillväxt och ha god genomströmmning för att hålla en hög syrehalt.

          Däremot finns det andra anledningar att det ofta inte är så lämpligt att blanda slöjstjärtar med andra fiskar.

          Jag har själv slöjstjärtar blandat med kampfiskar och algätare, det går bra för mig men andra har tydligen haft problem.
          Mvh, cri

          Kommentar

          Arbetssätt...