Guldfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • whisse
    • July 2002
    • 312

    #16
    Ja, visst är det läckert att se dem växa. Köpte mina när de var små så jag har verkligen fått se deras uppväxt. *ler*.
    Med att de skitar ner menar jag just bajs =). Matar man för mycket blir det ju såklart skitigt åxå, så det måste man vara jättenoga med. heller pyttelite mat flera gånger än mycket en gång.
    En pump med bra utblås tror jag bara de tycker är roligt, det tycker iaf mina. Särskilt den minsta... Han brukar jobba motströms.
    Några grottor behöver de inte. Jag har byggt en av två kolstenar och ett shiffer men de använder den aldrig. Bara en gång när jag skulle fånga en av dem i håven.
    Som leksak skaffade jag en syrepump åt dem, de gillade att simma upp och ner i bubblorna...

    Kommentar

    • Ola Lindeberg
      • December 2002
      • 3

      #17
      Har ni tänkt på att Guldfiskar kan bli ganska stora?

      Närmre 45 cm.

      I damm blir dom iaf så stora, kanske något mindre i akvarium.

      Pump måste man ha, dom skiter som in i bomben, hehe

      Mvh Ola

      Ola
      Ola

      Kommentar

      • Oscar Cederqvist
        • November 2002
        • 6546

        #18
        Jag har min ena guldfisk i karantäns skål. Kunde aldrig tro han bajsa så mycket, får göra rent två ggr om dan.

        MSP
        Oscar Cederqvist

        Kommentar

        • imported_n/a
          • December 2002
          • 47

          #19
          <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
          Ja, visst är det läckert att se dem växa. Köpte mina när de var små så jag har verkligen fått se deras uppväxt. *ler*.
          Med att de skitar ner menar jag just bajs =). Matar man för mycket blir det ju såklart skitigt åxå, så det måste man vara jättenoga med. heller pyttelite mat flera gånger än mycket en gång.
          En pump med bra utblås tror jag bara de tycker är roligt, det tycker iaf mina. Särskilt den minsta... Han brukar jobba motströms.
          Några grottor behöver de inte. Jag har byggt en av två kolstenar och ett shiffer men de använder den aldrig. Bara en gång när jag skulle fånga en av dem i håven.
          Som leksak skaffade jag en syrepump åt dem, de gillade att simma upp och ner i bubblorna...
          <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>
          Dom verkar va ena lekfulla rackare =) Mina två är väldigt blyga nu, eftersom jag har dom i mitt sällskapsakvarium (enbart i nödfall! Ska flytta dom imorrn när akvariet för dom är igång) Har om tur är en syresten, o gräver man ner den i sanden så kommer det ju upp bubblor! Hoppas bara dom inte gräver upp stenen...

          Kommentar

          • whisse
            • July 2002
            • 312

            #20
            Hoppas kan du ju göra! annars är de ena rackare på att böka och gräva! Har du grus eller sand??

            Kommentar

            • imported_n/a
              • December 2002
              • 47

              #21
              <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
              Jag har min ena guldfisk i karantäns skål. Kunde aldrig tro han bajsa så mycket, får göra rent två ggr om dan.

              MSP
              <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

              Varför har du den i en skål??? Det är ju värsta djurplågerin *sur* hoppas du tar bort den snart...men asså...jag tycker det är kul att göra rent akvarium! ; )

              Kommentar

              • Oscar Cederqvist
                • November 2002
                • 6546

                #22
                Ja, jag gillar det inte heller men det är bara tills han blir frisk igen. Håller med dig, det är faktiskt skoj och pula med vattenbyte och ansa växter och slabba ner lite.

                MSP
                Oscar Cederqvist

                Kommentar

                • imported_n/a
                  • December 2002
                  • 47

                  #23
                  <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
                  Hoppas kan du ju göra! annars är de ena rackare på att böka och gräva! Har du grus eller sand??
                  <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

                  jag har grus...har blandat 5-7 mm med 3-5 mm...är det normalt att den hela tiden tar in grus och spottar ut det sen??

                  Kommentar

                  • imported_n/a
                    • December 2002
                    • 47

                    #24
                    <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
                    Ja, jag gillar det inte heller men det är bara tills han blir frisk igen. Håller med dig, det är faktiskt skoj och pula med vattenbyte och ansa växter och slabba ner lite.

                    MSP
                    <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

                    Är stackaren sjuk?? Hur många har du egentligen??

                    Kommentar

                    • Oscar Cederqvist
                      • November 2002
                      • 6546

                      #25
                      Har bara två nu. Den ena fick fenröta och tappa hela stjärtfenan, men den är på väg ut igen och det ser ut att gå bra. Mina tar in stora stenar, suger på dem ett tag och spottar ut den sen, det är helt normalt.

                      MSP
                      Oscar Cederqvist

                      Kommentar

                      • imported_n/a
                        • December 2002
                        • 47

                        #26
                        <BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>citat:<hr height=1 noshade id=quote>
                        Har bara två nu. Den ena fick fenröta och tappa hela stjärtfenan, men den är på väg ut igen och det ser ut att gå bra. Mina tar in stora stenar, suger på dem ett tag och spottar ut den sen, det är helt normalt.

                        MSP
                        <hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

                        Puh! Vad bra =) Tänkte bara, eftersom fiskar kan få förstoppning om dom sväljer gruset. Hur stort grus har du??

                        Kommentar

                        • Oscar Cederqvist
                          • November 2002
                          • 6546

                          #27
                          Jag har 5-12mm medandra ord rätt grov grus. Tror inte de sväljer stenarna utan smakar bara lite på dem.

                          MSP
                          Oscar Cederqvist

                          Kommentar

                          • imported_n/a
                            • December 2002
                            • 47

                            #28
                            Ja det var väldigt grovt grus...men jag tycker det är mkt snygare än sånt där 1 millimeters grus...men klarar växterna det då??

                            Kommentar

                            • Oscar Cederqvist
                              • November 2002
                              • 6546

                              #29
                              Ja, det tycker jag med. Växterna har svårt att rota sig och maten sjunker ner ganska djupt i botten så malarna har svårt att hitta den. Jag kan faktiskt inte rekomendera det och jag ska byta så fort jag kan.

                              MSP
                              Oscar Cederqvist

                              Kommentar

                              • imported_n/a
                                • December 2002
                                • 47

                                #30
                                Har du malar??? Vilka då?! *hoppar o studsar* Jag trodde inte nåra malar klarar av det kalla vattnet!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...