stort nog?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cri
    • September 2002
    • 700

    #16
    Insomniac,

    En liten förtydling, 43 år är rekordet för guldfisk, inte slöjstjärt. Guldfisken är mycket tåligare och klarar tex 3c vatten vilket många slöjstjärtar inte gör. Orandan är nästan lika tålig som guldfisken men black moor har tendens till vita prick i kallt vatten.

    5-7 år är en normal ålder för slöjstjärt.
    Mvh, cri

    Kommentar

    • Yngel_älskaren
      • May 2005
      • 62

      #17
      men soppskåle väll lite att ta i det finns ju dom som har fiskar i ½l så!!

      Kommentar

      • Malplacerad
        • April 2005
        • 257

        #18
        text

        Tänk istället att det är dig själv du inreder för, vad vill du helst bo i, en etta på 2 kvadratmeter eller en etta på 40 kvadratmeter?

        Det finns inte för stora akvarier, däremot finns det alldels för gott om de som är för små för sina innevånare. Så tänk stort när det gäller akvarier
        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=401577

        Kommentar

        • Elina
          • February 2005
          • 128

          #19
          Hmm... mjo har haft i tankarna att jag kanske ska satsa på ett 240 liters istället.... dels skulle det kännas bättre mot mina husdjur och så skulle det ju inte bli för litet iaf. Men jag vet inte... är rädd att jag inte ska klara av att sköta det... det känns så STOOORT.... men det kanske stämmer det som brukar sägas, att ett akvarium är enklare att sköta ju större det är?

          Kommentar

          • Jest
            • March 2005
            • 30

            #20
            Hej! Du verkar vara i precis samma situation som jag var i för ett par månader sedan. Hade ett 30L kar med två slöjisar i och efter råd från Gud bevare Tzaren och Kramfors köpte jag ett 240 liters. Det är precis lagom och mindre skulle jag absolut inte vilja ha! En tumregel jag fått berättat för mig är att man kan ha 1 guldfisk/50 liter.

            Kommentar

            • martal
              • May 2004
              • 618

              #21
              Hej:-)
              Hoppas att slöjstjärtarna blir mer än 5-7 år.Har en slöjstjärt som är 4 år och han växer fortfarande.
              Eller hon.
              Just för tillfället har fjällen börjat lossna.
              Denna hona är nedtryckt i växterna ett antal ggr/dag:-)
              Har insett att jag måste leva med dessa fiskar 10-15 år eller mer.
              MVH Marta
              Det här behöver du veta
              www.bristol-aquarists.org.uk/index.htm

              Kommentar

              • Elina
                • February 2005
                • 128

                #22
                Jo, men det är ju det som vore kul! Om dom lever länge! Jag skulle bli jätte ledsen om mina fiskar dog, speciellt en av dom... den är speciell...
                Det är ju det som är kul med guldfiskar, att dom kan bli så gamla. Det känns mer som husdjur då. Att man kan se dem växa och så... Därför längtar jag massor tills jag kan flytta hemifrån så jag kan ge dem ett ordentligt hem! Just nu är dom ihopträngda i ett litet 45 liters....

                Kommentar

                • gickan_87
                  • November 2003
                  • 1873

                  #23
                  Ursprungligen postat av Mathias Dahlström
                  Ursprungligen postat av Yngel_älskaren
                  jag tror dom trivs några jag känner deras slöjstjärtar blev 13år i ett litet akvarium.
                  ska låsa in dig i ett litet rum i 13 år...nog fan överlever du men gillar du det?

                  Inte utan mat

                  Kommentar

                  • Tastyfish
                    • February 2005
                    • 1761

                    #24
                    du slänger i så mkt mat att det ruttnar och sen ska det inte finnas nån toa... dålig ventilation ska det också vara.

                    fast utan att tänka på det.. slöjstjärtar är vackra fiskar som blir större än 10-15cm.. därför ska man ha dom i ett stort akvarium fast jag tycker vanlig guldfisk är vackrast
                    Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
                    Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
                    Måste skaffa mig fler djur!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...