Praktbotia tillammans med malawi??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malawi_Johan
    • January 2005
    • 36

    Praktbotia tillammans med malawi??

    hej
    Ska köpa botior kan man ha dom tillsamman med malawi?
    By Johan

    Min Zoon: http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=333047
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Jag skulle nog aldrig våga ha någonting annat ihop med Malawi än Malawi - men det är kanske bara mina fördomar som spökar. Lustigt att ingen svarat på frågan på drygt 2 timmar när de finns så många här som har eller haft Malawi här. Själv har jag aldrig haft dem. Men jag hade en gång ett par tanganyikaciklider i alla fall.
    Senast redigerad av erikthur; 14 January 2005, 16:48. Anledning: stvafl
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #3
      Anledningen till att malawinissar inte svarar på sådanna inlägg är att de inte kan tänka sig att ha något annat än malawisar i sina kar. När jag hade malawis själv så tryckte jag snäckorna mot rutan när jag såg de. Det blev fin mat för fiskarna. Sen har man ju inte så mycket sniglar så att det stör i ett fungerande kar.
      MVH
      magnus
      min zoon

      Kommentar

      • Torstensson
        • June 2002
        • 1964

        #4
        Man kan ju ha Praktbotior bara för man tycker dom e snygga oxå, inta bara till att käka sniglar...

        Kan å kan, klart man kan ha dom ihop, grejjen e väl att Praktbotian gillar lita lägre ph än Malawisarna. Fast inget som inte har ett undantag...
        Jag har sett folk som har Malawisar ihop med Praktbotior, även Malawisar ihop med L-malar!! =))

        Kommentar

        • Conny_B
          • October 2002
          • 132

          #5
          ser inte att det skulle vara några problem du kan ju försöka lägga pH 7,5-8,0 jag har PH 7,5 För att vara på den säkra sidan köp inte botior som är mindre en 8cm.
          hur stora malawi fiskar har du i Akvariumet?

          Conny.Bergstrand

          Kommentar

          Arbetssätt...