Guldfiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Galadriel
    • December 2002
    • 9

    Guldfiskar

    Jag har nu två guldfiskar i ett akvarium på drygt 70-75 liter. Skulle gärna ha fler fiskar men vilka skulle passa bäst med guldfiskarna? Fler guldfiskar?
    Tack på förhand
  • Sulan
    • October 2003
    • 105

    #2
    hejsan!!

    Guldfiskar trivs bättre i stim har jag fått höra. Jag har ett akvarium med bara guldfiskar o de är jättefina. Det som e bra om man bara har guldfiskar är att man ej behöver ha en doppvärmare, dom klarar sej bra utan.
    Så hade jag varit du så hade jag köpt fler guldfiskar.

    Hadé ;o)

    Kommentar

    • Niklas i Grythyttan
      • November 2003
      • 76

      #3
      guldfisk går att ha ihop med alla snälla fiskar,och klarar lätt 25 grader.
      men de bryr sig inte om vad de stoppar i munnen. så riktigt små fiskar är nog inte att rekomendera.

      Kommentar

      • AnnikaW
        • August 2003
        • 343

        #4
        Hej!
        Jag har drygt 10 cm guldfiskar ihop med ett stim Blå danio. Jag har även tre otocinclus.
        De funkar mycket bra. Akvariet är ouppvärmt och blir ca 22-23 grader vilket passar alla. De ska äta olika mat vilket löses genom att guldfiskarna får sina "kulor" först, sedan får daniorna ganska finfördelad mat som guldfiskarna inte hinner äta så mycket av.
        Jag tror dock inte att du har utrymme för så många fler fiskar.
        Guldfiskar är utrymmeskrävande och smutsar ner mycket.

        Kommentar

        • Diskusludde
          • September 2003
          • 156

          #5
          ja skulle rekomender dig att skaffa ett större akvarium för det är rätt litet med 75 liter. guldfisk kan bli upptill 40-50 ca o det är stort. ett litet förslag om du kan köp ett akvarium på ca 300liter. då kan du har 6-8 guldfiskar utan problem och dom kommer att trivas när dom är så många. fast du måste hålla rent är viktigt. dom skitar ner mkt.
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=207812

          vakta ryggen på din vapenbroder så vaktar han din.

          Kommentar

          Arbetssätt...