mata upp kuhliis?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • varg
    • August 2002
    • 1002

    mata upp kuhliis?

    hellu.
    har två kuhliis, och bägge är ganska smala.....den ena verkar väldigt hängig, den ligger oftast och hänger i växterna.

    hur matar man upp kuhliis?
    andra invånare är platy, kampfisk o ancistrus...
    Zoon
  • mats41
    • February 2004
    • 593

    #2
    Tabemin tabletter och röda mygg fryst utfodring efter akvariet släckts.
    Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

    Kommentar

    • varg
      • August 2002
      • 1002

      #3
      tabletterna tar malarna, och myggen tar platyna och kampfiskarna :/ fast det är släckt..
      Zoon

      Kommentar

      • ch1mpy
        • March 2004
        • 151

        #4
        Prova dela på tabletterna så att malarna inte kan få alltihop för sig själva, det gjorde jag och det funkade hyfsat väl.

        Kommentar

        • varg
          • August 2002
          • 1002

          #5
          gav idag, dom verkar inte intresserade av de :/
          Zoon

          Kommentar

          • scoooob
            • July 2003
            • 102

            #6
            Hej!
            Jag har själv 3 kuhliålar. En "stor" och två "små". Hade bara den stora från början och köpte de två små något senare. De små hängde ihop hela tiden och jag tyckte den stora verkade känna sig ensam så jag köpte en till stor. Den var ganska aktiv i början men blev mer och mer passiv och til slut dog den. Gjorde ett nytt försök några månader senare men den ålen gick samma öde till mötes. Jag vet inte vad det kan ha berott på. Kanske något med aveln? Det kan ju hända att det är lite "vinna eler försvinna" som gäller med kuhliålar. Själv tänker jag inte satsa på fler än dem jag redan har. Hoppas det ordnar sig för dina i alla fall.

            Kommentar

            • rewdboy
              • March 2004
              • 4

              #7
              jag har sex kuhliis och jag matar dom med fryst crabfish. dom älskar det. hacka lite crabfish och släng ner säger jag bara! mina ålar blir som tokiga..
              rewdboy

              Kommentar

              Arbetssätt...