oskygg Praktbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NaObie
    • December 2003
    • 126

    oskygg Praktbotia

    Hej!
    Jag har en prakbotia i mitt 107liters kar...Den trivs alldeles utmärkt, vad det ser ut iaf. Det underliga med denna fisken är att den beter sig som guppyna i karet. När det är matdaxs simmar den upp till ytan o äter, precis som guppyna. Och den ligger aldrig o gömmer sig lr så. Är detta normalt för en praktbotia? Deras munnar e ju inte gjorde för att äta från ytan.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=145638
  • Daniel Odell
    • November 2002
    • 1595

    #2
    mina fångar mat i frivatten så att säga. Och är väldigt oskygga. De går dock som rekomenderat i stim i ett stort kar så de skall kunna växa på sig och bli fina.
    fish r friend

    Kommentar

    • Mogwai
      • November 2002
      • 3021

      #3
      Då jag ger fiskarna ciklidpellets så kommer botiorna ( Björnligan ) simmande som raketer och plockar åt sig varsin pellets direkt från ytan som de sedan simmar ivägg och tuggar i sig. Då de får flingfoder så plockar de från de sjunkande flingorna och mumsar i sig med glad aptit. Räkrom, då är det fullt slagsmål om vem det är som kan få tag på den största klumpen och dra iväg med, så att man jagas av resten av ligan. Sniglar, då är det knatter-konsert i akvariet och ett himla rotande i gruset.
      Skygghet kan de inte stava till, utan simmar glatt omkring framme vid stora rutan för att reta katterna till fullt vansinne. Och Musse och Oliver studsar omkring på baktassarna för att jaga ifatt dem.
      Full cirkus hemma alltså....som vanligt...

      Kommentar

      Arbetssätt...