Regnbågshaj simmar konstigt på

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • RobotnickMattsson
    svarade
    Jag kunde sedan upptäcka vita prickar på regnbågshajen och framförallt botiorna. Ungefär 6 dagars medicinering rådde bot på sjukan, och det har inte var några problem sedan dess

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Dem gör ofta så om det är nåt på kroppen som dem känner. Gör dem det väldigt mycket så kan det vara parasiter som stör dem. Vita pricksjukan går inte att missa för då är hela kroppen täckt med vita prickar.

    Lämna en kommentar:


  • RobotnickMattsson
    svarade
    Det verkar som att det rör sig om vita prick-sjukan. Nu har även en av botiorna börjat uppvisa samma beteende och jag tycker mig kunna se antydan till vita prickar på honom. Jag har kört en första dos av medecinen nu. Hoppas det fungerar!

    Lämna en kommentar:


  • RobotnickMattsson
    startade ett ämne Regnbågshaj simmar konstigt på

    Regnbågshaj simmar konstigt på

    Hej!
    Jag har ganska nyligen skaffat mig ett akvarium och i det har jag bland annat en regnbågshaj som då och då gör korta små spörtar på sidan. Det ser ut som att han antingen försöker klia av sig något mot underlaget eller röra upp sediment, eller att han bara blivit galen. Det är möjligt att det är ett naturligt beteende, men det ser lite konstigt ut tycker jag.

    I övrigt äter han bra (pellets och frysfoder) och kommer bra övrens med dom andra fiskarna (3 botior och 2 ancistrus). Jag har tagit vattenprover och alla värden har sett ut att vara i sin ordning. Akvariet är på 220 liter och det finns lite gömställen och växter.

    Hoppas inte han är sjuk!
    Tacksam för hjälp!
Arbetssätt...