Silverhaj parningslek eller revir ???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter_F
    • October 2003
    • 693

    Silverhaj parningslek eller revir ???

    Jag har ett par silverhajar, (kön ej fastställt) som har ändrat beteende de senaste dagarna. Jag har inte sett någon fysisk kontakt men de ser ut att leka "följa John".

    Någon som har sett eller upplevt det här beteendet?



    Tacksam för synpunkter och tips..
    /Peter
    "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
    Ta en titt på Min Zoon & Min Sida
  • Frizze
    • March 2003
    • 216

    #2
    När de är paningssugna brukar de följa varandra och trycka sidorna mot varandra, och darra frenetiskt.
    //Jakob

    Kommentar

    • Peter_F
      • October 2003
      • 693

      #3
      Jakob!
      Då skulle man kanske kunna tro att jag har fått tag i en hona och en hane =) Bör jag tänka på ngt speciellt. Bygga gömställe, tätare vegetation el dyl. Jag har dem i ett 310 liters 50 högt.

      /Peter
      "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
      Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

      Kommentar

      • JR
        • April 2003
        • 2112

        #4
        du kanske borde tänka på att den är elitklassad? hehe
        fast inget är ju omöjligt..kan tänka mig att du behöver större kar än du har då de gärna simmar mycket..
        --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
        http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

        Kommentar

        • Peter_F
          • October 2003
          • 693

          #5
          Det är så dax nu att fundera på om man har tagit sig vatten över huvudet..

          Hur skulle jag veta att silverhajarna skulle trivas.
          Det hade varit nice med ett kar på 2 meter
          "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
          Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

          Kommentar

          • Bilbo
            • February 2002
            • 2119

            #6
            Att lycka odla silverhajar i ett vanligt akvarium är nog bara att glömma, i någon litteratur (som jag inte minns namnet på) har jag läst att de blir könsmogna vid +20 cm. Enligt zoopet blir de 35 cm, men det tror jag är i underkant.
            // Magnus
            Helt akvarielös men med ett akvaterraium, 4 katter och 1 hund

            Kommentar

            • gugges
              • May 2003
              • 893

              #7
              Jag har haft samma indikationer och fick då till svar att de gör så för att visa "vem det är som bestämmer" (framförallt vid matning)trodde också att det var nått på g först men har insett att de där små rackarna(ca 10 cm) förmodligen inte är tillräckligt stora för att få till nått.. jag har en på något över 20 cm med.. i ett 450 liters kar, jag har smått ångest över att karet är lite för litet för dem... de verkar som sagt behöva sträcka ut sig regält! men vet inte vad jag ska göra med dem nu iallafall.. så tills de andra börjar bli större så får de vara kvar om man inte hittar något lämplig hem åt dem!
              Guardians Of Catfish - www.goc.se

              Kommentar

              • Frizze
                • March 2003
                • 216

                #8
                Kolla på den här tråden: http://www.zoopet.com/akvarium/forum/topic.asp?TOPIC_ID=13053&SearchTerms=silverhaj,lek
                //Jakob

                Kommentar

                • Peter_F
                  • October 2003
                  • 693

                  #9
                  Man kanske var lite optimistisk, men hur som helst är det kul att se dem leka.

                  Tack för all imput. =)

                  //Peter
                  "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"
                  Ta en titt på Min Zoon & Min Sida

                  Kommentar

                  Arbetssätt...