Blek praktbotia

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AnnelieT
    • April 2003
    • 11

    Blek praktbotia

    Undrar bara lite kring färgen på praktbotia. Jag har ett gäng på fyra krabater och en av de fyra är lite större. Denna större p-botian är betydligt blekare i färgen än de övriga tre. Är detta normalt? Beror detta i så fall på storleken eller är den inte tillfreds med sin tillvaro?
    Finns det någon minsta lilla detalj som gör att man kan skilja hona från hane? Har hört att man kan se det på fenorna.
    /Annelie
  • klara
    • September 2002
    • 1112

    #2
    Hej Annelie
    Att din största botia är blekast har med dominans att göra. Praktbotiorna kör mot "reglerna" så att säga eftersom det i djurvärlden oftast är tvärtom - färggrannast = högst i rang. Den mår säkert alldeles prima eftersom det är den som får mest o bäst mat o de bästa gömställena
    Om man tittar uppifrån på vuxna praktbotior lär man kunna se vilket kön de har. Bredare = honor, högre + smalare = hanar.
    Hälsar Klara
    /Klara
    ------------------------
    Min hemsida
    Min zoon

    Kommentar

    • AnnelieT
      • April 2003
      • 11

      #3
      Tack för svaret! Det var väldigt kul att höra att denna bleka lilla krabat är den tuffaste! Jag har studerat dem och det kan faktiskt stämma. De andra tre håller mer ihop medan den störta är mer självständig. Ska hålla mer utkik o se vem som leder gänget jag har!

      /Annelie

      Kommentar

      Arbetssätt...