slöjstjärtar i 228l?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MyrasHusse
    • May 2010
    • 1353

    slöjstjärtar i 228l?

    har tänkt att köpa en mindre grupp
    Senast redigerad av MyrasHusse; 12 November 2010, 13:47.
    http://myraakita.blogspot.se/
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

    #2
    jadu, själv har jag vanliga guldfiskar (nu på 15-20cm)
    började med 6st små i ett 160liters, och det funkade ypperligt.
    men o mdu har ett 230liters och det bara är under ett halvår, och om du köper dom små så tror jag att du kan ha en 6-8 st utan större problem, iaf enligt mig.
    växter är rätt hopplöst. uppätna eller uppdragna på nån dag x) men man måste ju ändå ha dom, eftersom guldfiskar och slöjor älskar att tugga på skiten.
    All we are, we are.

    Kommentar

    • Sillyway
      • October 2010
      • 38

      #3
      Hopplöst med växter? Nej du, det kan jag inte påstå.. :P Jag har, som du, Roosterboy, vanliga guldfiskar på 15-20 cm och även två små, 5 cm som max. Jag finner inga problem med växter, faktiskt. De växter jag har gräver de inte upp. Tuggar på dem gör dom men inte är det livshotande för mina växter. Det som jag använder är det gamla vanliga, Anubias, men även cryptocoryne. Nu på senaste tiden har jag testat lite mer. Verkar som att Ciklidgräs (som fiskaffären kallade den), men även Bolbitis heudelotii. Ciklidgräset tuggar de gärna på, och det syns på topparna, men växten lever. Bolbitis Heudelotii har jag sett dem smakad på men inte mer än så. Jag tror inte att dom gillar smaken av den.

      Kommentar

      • YellowFish
        • April 2010
        • 213

        #4
        Förstår inte din fråga riktig, men försöker ge ett svar: du kan ha upp till 8 guldfiskar i 228 l.
        YellowFish

        Kommentar

        • chigak
          • May 2009
          • 78

          #5
          Jag har inte heller problem med växter till mina slöjisar. Jag har Anubias, crillum lök och javaormbunke och de rör inte någon av de.

          Kommentar

          Arbetssätt...