kuhli ål

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • august1996
    • October 2009
    • 333

    #16
    jag ska till alba zoo var där på rasten hittade olika kuhlis alt ifrån jättar till småttingar

    Kommentar

    • malfunkshun
      • September 2008
      • 394

      #17
      Kuhli är allt annat än enslingar. Tycker det ska ändras i artbeskrivningen. PRONTO!
      De trivs bäst om de är 5 eller fler. Det är en social fisk som gärna trängs tillsammans i rötter och under stenar.

      Kommentar

      • Cinapuff
        • August 2006
        • 120

        #18
        Jag har Kuhliålar i bägge mina kar och de är framme allt som oftast till min stora glädje..!
        Tror jag har ca 10 st (de är svårräknade) i mitt 222 liters (ursprungligen en sydamerikabiotop, men jag kunde inte motstå de här sötnosarna) och tre i mitt "asiatiska" 75 liters. Gemesamt för bägge akvarierna är att de är relativt tättplanterade och inredda med mörkt grus och en del rötter + att jag ofta matar med tabletter (räkmat/algtabletter/bottenfisktabletter) och sjunkande granulat alldeles vid framrutan.

        Mina tips är således
        1. skaffa några till (de verkar vara modigare i grupp!)
        2. fixa trevliga gömställen och lite halvdunkelt ljus
        3. locka med gott käk

        Lycka till!

        Kommentar

        • Matte J
          • November 2009
          • 9

          #19
          Kan man ha dom här ålarna i ett vanligt sällskapsakvarium innehållandes lite mollys, scalarer, neontetror o en eldstjärt?

          Ska man ha typ 2st i ett 112liters då eller?

          Vart hittar man dom här? Var nere på Grizzly här i närheten o dom hade inga Kuhlis!

          Kommentar

          • icefudge
            • August 2009
            • 177

            #20
            Ursprungligen postat av Matte J
            Kan man ha dom här ålarna i ett vanligt sällskapsakvarium innehållandes lite mollys, scalarer, neontetror o en eldstjärt?

            Ska man ha typ 2st i ett 112liters då eller?

            Vart hittar man dom här? Var nere på Grizzly här i närheten o dom hade inga Kuhlis!
            dom går bra ihop, men ha gärna minst 4st om du har planer på att faktiskt se dom i karet dom vill va ett par st annars gömmer dom sig mest hela tiden. vart du hittar dom HÄR??? ja det hade vart lättare å säga om du sa vart du bor seru
            Malar is the shit

            Kommentar

            • Matte J
              • November 2009
              • 9

              #21
              Ursprungligen postat av icefudge
              dom går bra ihop, men ha gärna minst 4st om du har planer på att faktiskt se dom i karet dom vill va ett par st annars gömmer dom sig mest hela tiden. vart du hittar dom HÄR??? ja det hade vart lättare å säga om du sa vart du bor seru
              Ade e så psas, 4 st i de här lilla karet?

              Haha sorry! Jag bor i Haninge utanför Stockholm!

              Kommentar

              • Humlan81
                • October 2009
                • 30

                #22
                Ursprungligen postat av Matte J
                Ade e så psas, 4 st i de här lilla karet?

                Haha sorry! Jag bor i Haninge utanför Stockholm!

                Jag köpte min ål på Grizzly i Haninge för drygt en månad sen, då hade de jättemånga iaf. Synd om de är slut för jag har planer på att utöka, men de kanske kommer in igen?
                Kollat på CRT bakom bussgaraget?

                Kommentar

                Arbetssätt...