hej kom på att jag hade en kuhli ål när jag möblera om har inte sett den på 2 veckeren idag nån vet hur man ska få den att vara framme
kuhli ål
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Om du köper fler, så känner den sig nog säkrare."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleri -
kuhliiålar är nattaktiva så dom kommer fram när lampan är släckt och det är mörkt.
Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
-
de trivs i grupperköper du flera kommer du säkert att se de lite oftare
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
FiskbloggenKommentar
-
Haha ja de gömmer sig väl ibland. Har både själv och har vänner som trott att deras khuliålar har vart döda sen längsen men gjort storrent (tömt karet helt och hållet) och upptäckt feta khuliålar som legat gömda i gruset. Till detta tillkommer alltså att det var många år sen man såg fisken senast.
Fish for Life!!!Kommentar
-
Kommentar
-
ska utöka antalet hemma med 5 st tillde är roliga små individer
FiskbloggenKommentar
-
-
hur stort akvarium har du?? dom kan inte bo för trångt..Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
-
-
-
Är det vanliga khuli ål (de med ränder) du har? 5st till kan du ha i ditt 65lmen då får du inte glömma att de blir rätt så stora och gillar gömställen
FiskbloggenKommentar
-
-
zoppets artbeskrivning rekomenderar 60 liter för kuhlii-ål dock vet jag inte om det är för en ål eller fler, men det står även att dom är "enslingar" så det kanske är 60 liter per ål. men jag fick yngel på mina i ett 100 liters så det funkar nog bra med en liten grupp, frmaförallt om du får ett 200liters som dom kan bo i.
Vad jag fick erfara av kuhlii var att dom är väldigt duktiga på att ta sej ut ur akvariet, ta sej in i filtret hade en ål som hade innerfiltret som favoritplats. dock fastnade han i impellern och "hyvlades" till dödsmakabert...
Finkornig sand gillar dom då dom gräver ner sej gansa mycket, fick jag erfara.
När dom kommer fram är dom ganska lättskrämda, så gäller att röra sej långsamt runt karet för att inte skrämma ner dom i sanden, otroligt trevliga djur att titta på.
Ska försöka hitta nån kuhlii nån dagVad ska man ha en "guldfiskskål" till?
Kommentar