Hur stora är era slöj/guldfiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • myggpippis
    • June 2009
    • 17

    Hur stora är era slöj/guldfiskar?

    Här ser ni min Tiger woods.
    Han är lite mer än 20 cm i omkrets!
    Tiger Woods är 4 år.
    Hur stora är era?
    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
  • sjebbe
    • March 2009
    • 440

    #2
    Det där var bara bissart!
    450 L - Channa pulchra
    720 L - Channa, Polypterus & Datnoides

    Kommentar

    • myggpippis
      • June 2009
      • 17

      #3
      Ursprungligen postat av sjebbe
      Det där var bara bissart!
      inte mycket man kan göra när de växer så....
      Andra sidan så var det väll inte det jag frågade om eller???

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        #4
        ja den var minst sagt bastant. vad matar du med?
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Ursprungligen postat av karrokaja
          ja den var minst sagt bastant. vad matar du med?
          Ser ut att vara en så kallad "golfboll" (namnet Tiger Woods tyder också på det), en av de mer extrema odlingsformerna av guldfisk/slöjstjärt, därav den runda formen, och svårigheterna att ta sig framåt. Det har nog alltså inte med maten att göra, utan den är framodlad så´n.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            #6
            Det där är ingen golfboll! Det är ju en fotboll.

            På animal planet går ett program som heter animal crackers. där var det en tant som hade en mycket "deprimerad" golfboll, den kunde inte simma pga sin "deprition".
            hennes sån gjorde en flytanordning till fisken så att den kunde vagga fram i sakta mak och enligt tanten blev den "gladare"...
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Ursprungligen postat av karrokaja
              Det där är ingen golfboll! Det är ju en fotboll.

              På animal planet går ett program som heter animal crackers. där var det en tant som hade en mycket "deprimerad" golfboll, den kunde inte simma pga sin "deprition".
              hennes sån gjorde en flytanordning till fisken så att den kunde vagga fram i sakta mak och enligt tanten blev den "gladare"...
              Ja, jag tror jag har sett det, men tror inte att det är en golfboll, har för mig att det är nå´n annan variant, som hade fått fel på simblåsan. Animal Crackers är för övrigt ett av de fånigare programmen på Animal Planet (som är min favoritkanal, trots att de tyvärr har börjat visa en del skit där), med inslag om folk som gifter bort sina hundar, manxkatter som skuttar som kaniner (ett rörelsesätt som kommer sig av missbildningen i ryggraden, som gör katten svanslös, inget sensationellt direkt), och så vidare...

              Men tror det var i Animal Crackers de visade två slöjstjärtar, varav den ena hade fått fel på simblåsan, och sjönk, så vid matningarna hjälpte den andra slöjstjärten upp den, så att den kunde äta. Det var lite småkul.

              För att återgå till trådens ämne, så har jag faktiskt två slöjstjärtar själv, till min egen förvåning... Pigga och raska simmare faktiskt, för att vara slöjstjärtar. Kanske kommer att ge dem till en bekant som har damm se´n.

              Så här ser de ut:
              Bifogade filer
              Senast redigerad av Shepard; 29 September 2009, 15:55.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #8
                oh damn! det var ingen liten sak!
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  #9
                  groomar has it, funiest animals, animal crackers.
                  Nej det är bara djur som har blivit etsade av människan och då tycker jag inte om det så mycket. man vill ju se vilda djur.

                  Typ the blue planet eller planet earth. dokumentärer om vilda djur.
                  Såg en om malawiciklider oehört intressant.

                  Jaja. du hade väldans fina slöjisar. hade slöjstjärt som en av mina första akvarie fiskar men dom överlevde inte så länge. jag som alla andra blev lurade att köpa denna lilla enkla fisk, jag satt på ett 40 liters då...
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Ursprungligen postat av karrokaja
                    groomar has it, funiest animals, animal crackers.
                    Nej det är bara djur som har blivit etsade av människan och då tycker jag inte om det så mycket. man vill ju se vilda djur.

                    Typ the blue planet eller planet earth. dokumentärer om vilda djur.
                    Såg en om malawiciklider oehört intressant.

                    Jaja. du hade väldans fina slöjisar. hade slöjstjärt som en av mina första akvarie fiskar men dom överlevde inte så länge. jag som alla andra blev lurade att köpa denna lilla enkla fisk, jag satt på ett 40 liters då...
                    Tja, Planets Funniest Animals är väl ok, det är ju äkta hemvideos med djur i roliga situationer. Groomer Has It, Jockeys, Best In Show och vad de heter däremot, handlar ju inte om djur, utan om korkade människor med för mycket uppmärksamhetsbehov, som utnyttjar djuren för att få synas och vinna tävlingar (det räcker att se trailers för programmen för att inse att alla hästar inte är hemma hos de människorna), det är ju faktiskt dokusåpor, och jag anser att så´na program inte har på Animal Planet att göra, de börjar sjunka lika lågt som reklamkanaler som TV3, TV4, och Kanal 5. Kan slå vad om att de har anställt nå´n från nå´n reklamkanal på Discovery Networks (där Animal Planet ingår, och på Discovery Travel & Living ska de visst börja sända nå´t som är ännu värre).

                    Ja, Blue Planet, Planet Earth, och det mesta annat med David Attenborough är mycket bra, har de flesta av de serierna på DVD.

                    Men nu gled det visst iväg en aning, ursäkta... De två på bilden går i ett 240-liters med diverse annan fisk, funderar som sagt på att ge dem till en jag känner, som har damm, men det är kanske lika bra att vänta till våren, när han tar ut sina fiskar igen.
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      #11
                      Då är vi 2 om den saken du tog meningarna ur skallen på mej

                      David är riktigt grymt bra! jag är nästan kär... eller nä

                      Jo dom är väldigt fina dina slöjisar varför ska dom bort? vill du har mer plats för annat? om dom ska bort så är det kanske bäst att vänta till våren
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • myggpippis
                        • June 2009
                        • 17

                        #12
                        Nä han/hon får bara vanlig fling mat! Från ca 3cm till detta på 4 år. Visste faktiskt inte att de kunde bli så stora!
                        Men älskar den ändå!

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #13
                          Ursprungligen postat av karrokaja
                          Då är vi 2 om den saken du tog meningarna ur skallen på mej

                          David är riktigt grymt bra! jag är nästan kär... eller nä

                          Jo dom är väldigt fina dina slöjisar varför ska dom bort? vill du har mer plats för annat? om dom ska bort så är det kanske bäst att vänta till våren
                          2 om vad?

                          Ja, han är trevlig att lyssna på, programmen är intressanta, och vackert filmade.

                          Tja, egentligen passar de kanske inte in sällskapet riktigt, även om de verkar må alldeles utmärkt, och se´n är väl inte slöjstjärtar min typ av fisk riktigt, jag har väl mest ciklider och malar.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #14
                            Ursprungligen postat av myggpippis
                            Nä han/hon får bara vanlig fling mat! Från ca 3cm till detta på 4 år. Visste faktiskt inte att de kunde bli så stora!
                            Men älskar den ändå!
                            Jodå, guldfiskar/slöjstjärtar kan bli rätt saftiga, har sett slöjstjärtar som väl var närmare 30 cm. Mina två är väl ca 15 cm, med fenorna.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • myggpippis
                              • June 2009
                              • 17

                              #15
                              fick köpa mig ett 540L bara för Tiger så jag är lycklig ändå.. som jag har tjatat om det!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...