Kampfiskkull

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zwitta
    • October 2006
    • 406

    Kampfiskkull

    Försöker få en kull på min kampfiskhanne och min hona men går inte så bra hittils. Han byggde 4 stycken bon som han simmade emellan och såg inte ut att bestämma sig för vilket han skulle använda men idag så var han under ett av dem och kramade honan ett par gånger men det kom inga ägg.
    Honan är redo och ser ut att ha ägg så kanske var själva kramandet som misslyckades? Hon simmar ofta fram till hannen och visar att hon är redo så de får kanske till det om nån dag.
    Är ca 37l vatten, temp ca 28 grader och mycket flytväxeter men inget på bottnen.
    Försöker odla infusioner till när ynglena kommer och har blivit vit dimma i burken jag odlar i men hur vet jag att det är infusioner och inte bara skräp?
    Kommer troligtvis misslyckas med det här men får väl försöka ett par gånger.
  • Zwitta
    • October 2006
    • 406

    #2
    Ennu mer misslyckat kramande och han har bara ett litet löst bo som han försöker få ihopp nu.

    Kommentar

    • Zwitta
      • October 2006
      • 406

      #3
      Fortfarande ingenting

      Kommentar

      • yjmftw
        • October 2008
        • 13

        #4
        fattar inte riktigt d här me kampfisk uppfödning de kan väl ändå inte va tillsammans alla hannarna när de kläckts? säljer man de då typ?

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ursprungligen postat av yjmftw
          fattar inte riktigt d här me kampfisk uppfödning de kan väl ändå inte va tillsammans alla hannarna när de kläckts? säljer man de då typ?

          om man låter ynglen vara i samma akvarium och låter dem växa upp så går inte hanarna på varandra, men om en annan hane kommer in som inte hör till så åker han på pisk.
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          • Flaxss
            • November 2008
            • 1718

            #6
            även ''bröder'' kommer börja slåss. men det är inte förens dom blir äldre ( och könsmogna) som dom börjar att slås. så man får ha hanarna i egna akvarium. men honorna går ju ha tillsammans utan problem.

            Kommentar

            • yjmftw
              • October 2008
              • 13

              #7
              aha där ser man

              Kommentar

              • Aqua=)
                • February 2009
                • 1

                #8
                Ursprungligen postat av Zwitta
                Försöker få en kull på min kampfiskhanne och min hona men går inte så bra hittils. Han byggde 4 stycken bon som han simmade emellan och såg inte ut att bestämma sig för vilket han skulle använda men idag så var han under ett av dem och kramade honan ett par gånger men det kom inga ägg.
                Honan är redo och ser ut att ha ägg så kanske var själva kramandet som misslyckades? Hon simmar ofta fram till hannen och visar att hon är redo så de får kanske till det om nån dag.
                Är ca 37l vatten, temp ca 28 grader och mycket flytväxeter men inget på bottnen.
                Försöker odla infusioner till när ynglena kommer och har blivit vit dimma i burken jag odlar i men hur vet jag att det är infusioner och inte bara skräp?
                Kommer troligtvis misslyckas med det här men får väl försöka ett par gånger.

                jaha ca 1 år senare nu vill jag höra lite resultat=)

                Kommentar

                • Zwitta
                  • October 2006
                  • 406

                  #9
                  1 år senare? Var några dagar sedan jag startade tråden bara. Rensade bland flytväxterna igår men han har byggt ett nytt stort bo. Och har äntligen fått ägg.

                  Kommentar

                  • Zwitta
                    • October 2006
                    • 406

                    #10
                    Äggen är borta och ser inga yngel.

                    Kommentar

                    • Aleks
                      • February 2009
                      • 145

                      #11
                      Använd förstorningsglas o kika på akvarie rutorna! Ligger det några skal från rommen?

                      Om det inte gör det så kan dom ha blivit mat!
                      60L Projekt Växt
                      102L Sällskap + Växt.
                      240L Ombyggnad till ciklid

                      Kommentar

                      • Zwitta
                        • October 2006
                        • 406

                        #12
                        Är rätt säker på att de vart uppätna. Ska nog flytta lite rom nästa gång så att hannen inte kan äta dem.

                        Kommentar

                        • Zwitta
                          • October 2006
                          • 406

                          #13
                          Finns ett yngel som simmar runt i odlingskaret nu. Såg den för några dagar sen och ser den idag med och den är större och ser ut att klara sig bra.
                          Ett yngel är dock inte mycket att gå på så väntar på att honan lägger mer ägg som kanske klarar sig bättre.

                          Kommentar

                          • Zwitta
                            • October 2006
                            • 406

                            #14
                            Såg just ett yngel på ca 1cm också så finns nog två. Ska jag ta ut de vuxna?

                            Kommentar

                            • Flaxss
                              • November 2008
                              • 1718

                              #15
                              dom vuxna kommer äta upp ynglen.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...