ctenopoma ansorgii

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stefan.L
    • July 2008
    • 22

    ctenopoma ansorgii

    Nån som vet mer om denna fisk..vart man kan inhandla den eller lite mer info ang denna firre..mvh stefan
    Bifogade filer

    If you have five fish and Chuck Norris has five fish Chuck Norris has more fish than you!
  • Thaifighter
    • August 2006
    • 420

    #2
    Jag har själv "jagat" efter den så länge jag kan minnas och har aldrig sett nån i akvarie-affärerna!?
    Tror det kan bli svårt att importera dom pga krig i Kongo-området som är dess hemvist!

    Thaifighter
    Alla mina fisk-video på Youtube!
    http://www.youtube.com/user/tropicalfishlover

    Kommentar

    • oaken
      • September 2006
      • 901

      #3
      Ursprungligen postat av Thaifighter
      Jag har själv "jagat" efter den så länge jag kan minnas och har aldrig sett nån i akvarie-affärerna!?
      Tror det kan bli svårt att importera dom pga krig i Kongo-området som är dess hemvist!

      Thaifighter
      Imazo brukar ha den inne då och då.

      Kommentar

      • Robin_Hedstrom
        • January 2005
        • 1818

        #4
        Vi har haft ansorgii men den såg aldrig ur så. Den var mest grådaskig. Nu är den säkert uppäten.
        /Robin Hedström
        http://www.robinhedstrom.se/

        Kommentar

        • Stefan.L
          • July 2008
          • 22

          #5
          Hmmm vill vill ha den..får väl dra till Kongo undercover:...eller inte..hmmm den som väntar på nåt gott säger dom ju..Har ju inget kar igång nu ändå så...tack för svaraen..allt väl med R.H..mannen myten legenden...

          If you have five fish and Chuck Norris has five fish Chuck Norris has more fish than you!

          Kommentar

          • oaken
            • September 2006
            • 901

            #6
            Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
            Vi har haft ansorgii men den såg aldrig ur så. Den var mest grådaskig. Nu är den säkert uppäten.
            Är väl som med många andra labyrintfiskar - de vill helst ha ett eget akvarium med mycket växter för att komma till sin rätt.

            Kommentar

            • Stefan.L
              • July 2008
              • 22

              #7
              Vi får se om imazo har den..isåfall blir det 4+6 på fredag..annars vet jag inte vad jag ska ha för firrar..förutom L-kompisarna då

              If you have five fish and Chuck Norris has five fish Chuck Norris has more fish than you!

              Kommentar

              • M B
                • December 2007
                • 152

                #8
                Ursprungligen postat av Stefan.L
                Nån som vet mer om denna fisk..vart man kan inhandla den eller lite mer info ang denna firre..mvh stefan
                Jag såg flera stycken i Stockholm sist jag var där. Brukar finnas i affärerna då och då.
                Mikael
                www.poecilia.org

                Kommentar

                • oaken
                  • September 2006
                  • 901

                  #9
                  Ursprungligen postat av Stefan.L
                  Vi får se om imazo har den..isåfall blir det 4+6 på fredag..annars vet jag inte vad jag ska ha för firrar..förutom L-kompisarna då
                  Om du syftar på att du ska ha dem med L-malar så blir det en ganska skum blandning, om det nu inte är små Rineloricaria eller något. Har du beställt hem ett gäng eller?

                  Kommentar

                  • Stefan.L
                    • July 2008
                    • 22

                    #10
                    nej inte beställt...dom ligger på is så att sägaFick tag på ett gäng angolabarb ...så det är det som körs nu..ska odla upp lite på dom..men sen är det ansorgii som hägrar..om man får tag på några med bra färger..Är så seg på att svara här

                    If you have five fish and Chuck Norris has five fish Chuck Norris has more fish than you!

                    Kommentar

                    • oaken
                      • September 2006
                      • 901

                      #11
                      Ursprungligen postat av Stefan.L
                      nej inte beställt...dom ligger på is så att sägaFick tag på ett gäng angolabarb ...så det är det som körs nu..ska odla upp lite på dom..men sen är det ansorgii som hägrar..om man får tag på några med bra färger..Är så seg på att svara här
                      Okay, ja, bra färger borde de väl. Kan ju liksom inte ha så mycket annat Har inte sätt dem på Imazos lista på länge bara, därför jag frågade om du hade beställt.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...