Ensam kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • blopp
    • June 2005
    • 121

    Ensam kampfisk

    Visst är det okej att en kampfisk går själv i ett akvarium? Den har en del räkor med sig också, men är ensam "fisk". Men den verkar trivas.
    /Mårten - 54-liters sällskapsakvarium samt Fluval Edge 25 liter för räkorna.
  • Sebbe88
    • March 2006
    • 61

    #2
    Inga problem! Många rekommenderar att ha hanarna helt för sig själva även fast det oftast går bra att ha dem med en del andra fiskar. Honorna däremot kan du ha flera av i samma akvarium.

    Kommentar

    • Raggsockan
      • April 2007
      • 644

      #3
      Ja visst är det helt okej att ha en ensam hane i ett akvarie. Räkor går säkert bra med din kampis.

      Kommentar

      • slaktarn
        • May 2008
        • 7

        #4
        Jag har hela tiden hört att en hanne absolut inte får gå utan en hona, då komer den att börja kröka ryg och tappa färgen eftersom den inte har någon hona att stöta på, men det kan mycket väl vara ett envist rykte, och någon får gärna dementera det

        Kommentar

        • angrylinkan
          • August 2007
          • 265

          #5
          första fisken jag köpte var en kampis hane, affären tryckte och tryckte om att jag måste ha minst tre honor också om jag ska ha en hane... haha vad gör dom inte för att tjäna en extra hundring :P
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=1918467

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av slaktarn
            Jag har hela tiden hört att en hanne absolut inte får gå utan en hona, då komer den att börja kröka ryg och tappa färgen eftersom den inte har någon hona att stöta på, men det kan mycket väl vara ett envist rykte, och någon får gärna dementera det
            Jag instämmer, sexuellt frustrerad blir han säkert, men skadligt, det är det inte....
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            Arbetssätt...