Blandning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AllaFiskar
    • September 2007
    • 294

    Blandning

    Går det att ha Regnbågsfiskar som t.ex "Trådfenad Regnbågsfisk" (Iriatherina werneri) och "Pseudomugil signifer" tillsammans med levandefödare som guppy och platy? Med ett maxmått, enligt uppgift, på 4,5 cm kan man ju inte ha dessa tillsammans med vad som helst, men nämnda levandefödare borde ju passa både storleksmässigt och tempramentsmässigt. Någon som har erfarenhet?
    Hur lätt är det att få tag på dessa fiskar i butik?
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    #2
    Jag vet inte om dom funkar med ungfödare men du borde kunna få tag i båda sorterna i butik. Fråga om dom kan beställa åt dig från den grossist dom har. Titta också på Pseudomugil gertrudae (prickigt blåöga), det är en av mina favoriter. Väldigt charmig, livlig och rätt tålig.
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Jag har haft dem med endlers guppy som var på tillväxt, och det funkade fint. Även när guppysarna var vuxna. De bryr sig inte om varandra.....
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • AllaFiskar
        • September 2007
        • 294

        #4
        Ok! Jag hade nästan glömt bort denna tråd, men det skulle vara kul att ha något annat bland alla dessa guppy! BTW, mina guppyhanar håller på och färgar ut nu, så otrlogt mycket mer fascinerande än fotbolls-EM. Vem behöver tv när man har akvarium (fast bollen rullar väl fortare än färgen visar sig

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Ursprungligen postat av AllaFiskar
          Ok! Jag hade nästan glömt bort denna tråd, men det skulle vara kul att ha något annat bland alla dessa guppy! BTW, mina guppyhanar håller på och färgar ut nu, så otrlogt mycket mer fascinerande än fotbolls-EM. Vem behöver tv när man har akvarium (fast bollen rullar väl fortare än färgen visar sig
          Olika microrasbora funkar, små tetror borde kunna funka också....malar likaså.
          Jag är själv hysteriskt ointresserad av allt vad sport heter, även om bollar rör sig fortare än var färgerna på fiskarna kommer fram.....
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          • AllaFiskar
            • September 2007
            • 294

            #6
            Ursprungligen postat av tummen
            Jag är själv hysteriskt ointresserad av allt vad sport heter, även om bollar rör sig fortare än var färgerna på fiskarna kommer fram.....

            Kul, då tillhör vi exakt samma kategori. Tyvärr har jag en sambo som tvärtom är hysteriskt intresserad, så att slippa det helt är omöjligt. Och sedan kommer OS... å fy fan....

            Kommentar

            Arbetssätt...