sår på Mosaikgurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Staaffe
    • December 2007
    • 11

    sår på Mosaikgurami

    Tja, jag har ett 90litersakvarie. Jag har 2 decimeterstora Mosaikguramier där, Den ena har fått två sår på kroppen, de ena är ganska stort och sitter nära ena ögat och det andra är lite mindre och sitter på mitten på kroppen. Den har haft såren i två veckor snart och de var ca 3 veckor sedan jag bytte vatten senast
  • Jemmba
    • January 2008
    • 432

    #2
    vet inte vad det kan vara för sår.
    Men byt vatten!!



    Ursprungligen postat av Staaffe
    Tja, jag har ett 90litersakvarie. Jag har 2 decimeterstora Mosaikguramier där, Den ena har fått två sår på kroppen, de ena är ganska stort och sitter nära ena ögat och det andra är lite mindre och sitter på mitten på kroppen. Den har haft såren i två veckor snart och de var ca 3 veckor sedan jag bytte vatten senast
    När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

    Kommentar

    • Anna_mvb
      • September 2007
      • 436

      #3
      Jag är ganska ny både som akvarie- och guramis ägare. Min mindre gurami hade sår på rygen. Det var den andre som jagade den och förmodligen orsakade såren.

      För säkerhetskul, att undvika svamp, hade jag salt i karet efter varje vattenbytte. Det köpte jag i zoobutiken.

      Såren är borta och jag ser inga nya, trots att stora hane är ofta på den mindre fisken.

      Om du kunde ta foto på såret, vare kanske lättare att se vad det är...

      Lycka till
      Anna

      Kommentar

      • Staaffe
        • December 2007
        • 11

        #4
        nu är både vatten bytt och salt tillsatt i vattnet, så nu hoppas jag på att fiskarna mår bättre. Tack för tipsen

        har fixat en bild på fisken nu, man ser dock bara ena såret

        http://Staaffe.bilddagboken.se/index...EmY3VycmltZz0w
        Senast redigerad av Staaffe; 23 February 2008, 14:29.

        Kommentar

        Arbetssätt...