Hona eller hane först?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raggsockan
    • April 2007
    • 644

    Hona eller hane först?

    Jag har hört lite olika med det där om att vilken man ska ha i först. Butiken säger honan först men här och andra forum så är det hannen först. eller gäller det där med hannen när han byggt skumbo och sen släpper in honon för att lägga ägg?
  • Thomas&Anna
    • January 2006
    • 1030

    #2
    Ursprungligen postat av Sockan2005
    Jag har hört lite olika med det där om att vilken man ska ha i först. Butiken säger honan först men här och andra forum så är det hannen först. eller gäller det där med hannen när han byggt skumbo och sen släpper in honon för att lägga ägg?
    Vad för fisk????

    Anna!!
    Thomas & Anna

    www.annaothomas.com

    Kommentar

    • Ramnissan
      • October 2007
      • 514

      #3
      Låter som kampfisk..
      Har dock ingen aning om hur man gör..*S*..

      Kommentar

      • bessa
        • October 2007
        • 266

        #4
        Okej Man ska ha hanen först så att han kan bygga sitt skumbo i lugn och ro och när han är klar så lägger man ner honan och när dom ha lekt så tar man upp honan (efter att äggen har kommit) sedan så sköter hanen om äggen tills dom kläckts
        Katt +Fisk = Älskade

        Kommentar

        • Hong
          • February 2007
          • 61

          #5
          När det gäller kampfiskar är det så att man förbreder ett kar ca 50 L med en del växter och lågvattennivå. låter vattnet mogna först. sedan lägger man ner både hane och hona samtidigt. men hona får vara i en stor glas burk så att hanen ser honan men han kan inte komma åt henne. Eftersom hanen kan vara mycket aggressiv mot honan innan han har byggt klart skumbo. Fiskarna behöver lite tid att lära känna varran innan leken. när skumboet är klart släpper man in honan till hanen. Inom kort börjar de leka.

          Kommentar

          • Raggsockan
            • April 2007
            • 644

            #6
            Oj då. Då har jag gjort fel. Hoppas att det ska gå bra ändå.

            Kommentar

            Arbetssätt...