Glossolepis utmanar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rolnor
    • June 2007
    • 143

    Glossolepis utmanar

    Har sett ett intressant beteende hos mina Glossolepis incisus hanar, dom simmar sida vid sida "skavfötters" (inte som vid lek hona hane där dom simmar huvud mot huvud) och verkar spänna upp sej och utmana varandra. Finns väl nåt hjortart i Afrika som gör likadant för att etablera rangordning?? Kul är det i alla fall!!!
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    #2
    Mina brukar alltid hålla på och småkaxa. Jag har en liten grupp, två hanar och en hona. Hanarna är som lång och lerhalm, alltid tillsammans, medan honan oftast simmar för sig själv.
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ursprungligen postat av Sonja
      Mina brukar alltid hålla på och småkaxa. Jag har en liten grupp, två hanar och en hona. Hanarna är som lång och lerhalm, alltid tillsammans, medan honan oftast simmar för sig själv.
      Man kan undra lite över deras läggning, men du brukar väl få yngel så det är väl ingenting att oroa sig över eller hur?
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        Nej det är nog mer så att de bevakar varandra till 100% Jag har läst på någon regnbågssida att minsta gruppen bör vara två hanar och en hona. Har man bara ett par får inte honan vara ifred överhuvudtaget. Vet inte om det stämmer, men en trio fungerar ypperligt.
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        Arbetssätt...