Röd regnbågsfisk - Glossolepis incisus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • patdah
    • November 2007
    • 659

    Röd regnbågsfisk - Glossolepis incisus

    Vi har ett litet stim med röd regnbågsfisk här hemma men vi har endast hanar och vart vi än frågar så är det inga butiker som har honor av röd regnbågsfisk och vi har nu förstått att det sällan eller aldrig importeras honor eftersom dessa oftast kastas eftersom dom är så tråkiga i färgen... är det nån av er här som har lyckats köpa röd regnbågsfisk som honor och i så fall vart?
    /Patrik

    I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.
  • Muntrik
    • January 2008
    • 34

    #2
    Jag har haft honor av dem. köpte dem på fyra tassar i linköping.

    Kommentar

    • patdah
      • November 2007
      • 659

      #3
      Muntrik, var det länge sedan du köpte dom?
      /Patrik

      I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        Jag fick tag i honor på Akvarieleasing i Sundbyberg, men det är ett par år sen. Kolla där och på Akvarielagret.
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • rolnor
          • June 2007
          • 143

          #5
          Ursprungligen postat av patdah
          Vi har ett litet stim med röd regnbågsfisk här hemma men vi har endast hanar och vart vi än frågar så är det inga butiker som har honor av röd regnbågsfisk och vi har nu förstått att det sällan eller aldrig importeras honor eftersom dessa oftast kastas eftersom dom är så tråkiga i färgen... är det nån av er här som har lyckats köpa röd regnbågsfisk som honor och i så fall vart?
          Jag fick en mix av 4 hanar och 6 honor när jag köpte mina från DM-djurfoder i Tumba söder om Stockholm. Lycka till!!

          Kommentar

          • patdah
            • November 2007
            • 659

            #6
            Tackar, ska kika där då
            /Patrik

            I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

            Kommentar

            • Morellen
              • November 2003
              • 4349

              #7
              tycker nog att alla mina ser röda ut nu när de varit en vecka i karet... misstänkte det nästan men då blir det till att leta fruar... nån som sett rödaregnbågsdamer i göteborgstrakten tro?
              Senast redigerad av Morellen; 14 January 2008, 19:35.
              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=125188

              "Tänk om fiskar hade djupa akvarier med hallonsaft och bibliotekarier"
              (ur "vända på ända" - en ljuvlig bilderbok jag snubblat över på jobbet)

              Kommentar

              • Sacrium
                • February 2004
                • 672

                #8
                Akvarielagret har dom. Var själv där för ett tag sen och då hade dom fina utfärgade hanar samt honor.
                http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

                Kommentar

                • patdah
                  • November 2007
                  • 659

                  #9
                  Jag har väl varit på akvarielagret var och varannan dag utan att se nån hona där Men jag får väl åka dit idag igen då
                  /Patrik

                  I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

                  Kommentar

                  • Sacrium
                    • February 2004
                    • 672

                    #10
                    Ofan. Skumt. Dom kanske går åt snabbt då?
                    http://www.purevolume.com/themiddlefingerproject

                    Kommentar

                    Arbetssätt...