Är det en hane egentligen?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nayya
    • October 2007
    • 28

    Är det en hane egentligen?

    Idag skaffade jag mig en jättefin kampfiskhane och tre honor då jag bara hade två honor kvar i akvariet. Satte in påsarna med honorna som man ska göra o hanen satte jag i ett stort glas så att kunde få flexa lite för honorna.
    Efter ett tag satte jag in hanen o släppte i honorna. MEN så började en av mina honor(som är större o har finare färg än de andra) visa gällocken för hanen, hanen gjorde likadant och de började simma rut varann o flexa.
    Så började de fightas o bita sönder fenorna på varann så jag tog ut honan och satte henne tillfälligt i glaset som hanen var i innan.
    Såååååå.....är honan eg en hane? för hon har inte lika långa fenor som de killar jag har sett eller haft.
    Halp!
  • qenzo
    • February 2005
    • 1747

    #2
    Inget foto? Är ju lite lättare att svara då
    Var det meningen att du skulle ta åt dig personligen?

    Kommentar

    • Nayya
      • October 2007
      • 28

      #3
      Tänkte på det innan jag postade men jag har tyvärr ingen kamera o så blir det inga bra bilder med webcammen :/

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Det finns kortfenade hannar också, kanske är det en sådan du har fått. Då bör du lämna tillbaka den till affären.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        • Nayya
          • October 2007
          • 28

          #5
          Köpte den dock för några mån sen....men jag tänk på vad jag ska hitta på med pojken ^^

          Kommentar

          • Thomas&Anna
            • January 2006
            • 1030

            #6
            Hej!

            Titta om denna agresiva hona har en vit prick bakom analfenan, om inte är det en kortfenad hane.

            MVH Anna:
            Thomas & Anna

            www.annaothomas.com

            Kommentar

            • Nayya
              • October 2007
              • 28

              #7
              Det är verkligen en hane den där lilla saken :P Han flexar o flexar, följer efter honan o honan följer efter honom ...Bäst var det när de två var i varsin behållare medan jag fixade till akvariet...Han flexade som fan där hon var o under natten gjorde han ett jättefint skumbo..nu gäller det bara att det inte händer mellan de två då jag bara har dem kvar :/ men det återstår bara å se
              Ska nog sätta dit en halv mugg så att han kan göra ett skumbo så att jag får småttnigar ^^

              Kommentar

              • Pär J.
                • March 2002
                • 284

                #8
                Grattis, då har du hittat en kortfenad hane. Tycker de är snuggare än de med långa fenor.

                Just de kortfenade (shortfin/Plakat) är inte så lätta att hitta i butikerna.

                Kommentar

                • Jens A.
                  • March 2007
                  • 5026

                  #9
                  Hmm...kanske du skulle föda upp kortfenade hanar och bli kortfens-kampfiskmiljonär, Nayya?
                  Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                  Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                  Kommentar

                  Arbetssätt...