Leker dom eller?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rolnor
    • June 2007
    • 143

    Leker dom eller?

    Har ett Glossolepis incisus stim och nyligen så har dom börjat bete sej lite roligt; Ett par hona-hane simmar tätt inpå varandra och "vibrerar" med kroppen och fenorna, kan det här vara lek eller? Dom är nog på gränsen till för unga, men dom börjar bli rätt stora nu.
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #2
    Ursprungligen postat av rolnor
    Har ett Glossolepis incisus stim och nyligen så har dom börjat bete sej lite roligt; Ett par hona-hane simmar tätt inpå varandra och "vibrerar" med kroppen och fenorna, kan det här vara lek eller? Dom är nog på gränsen till för unga, men dom börjar bli rätt stora nu.
    Ja, nog låter det som uppvaktning eller uppvisning iaf...
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Sonja
      • October 2003
      • 7357

      #3
      Det låter som uppvaktning. Testa att hänga in en lekmopp som du satt ihop av syntetgarn och kolla igenom moppen på fm. Leker dom så gör dom det tidigt på mornarna. Sen äter dom upp rommen under resten av dagen
      Alltid nyfiken!
      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

      Kommentar

      • rolnor
        • June 2007
        • 143

        #4
        Ursprungligen postat av Sonja
        Det låter som uppvaktning. Testa att hänga in en lekmopp som du satt ihop av syntetgarn och kolla igenom moppen på fm. Leker dom så gör dom det tidigt på mornarna. Sen äter dom upp rommen under resten av dagen
        Ska fixa en mopp vad det lider, märkte igår att en hane jagade bort alla andra fiskar till ena sidan av akvariet, kanske vaktade han romen? Kunde inte se nån rom men den kan vara dold i växter.

        Kommentar

        • Sonja
          • October 2003
          • 7357

          #5
          Mja jag tror inte dom vaktar rom precis, snarare äter upp den så fort det går. Däremot kanske det var ett bra ställe att leka på och han försökte få dit en hona och undan de andra hanarna.
          Alltid nyfiken!
          Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

          Kommentar

          • rolnor
            • June 2007
            • 143

            #6
            Ursprungligen postat av Sonja
            Mja jag tror inte dom vaktar rom precis, snarare äter upp den så fort det går. Däremot kanske det var ett bra ställe att leka på och han försökte få dit en hona och undan de andra hanarna.
            Det är nog ingen tvekan om att dom leker, dom vibrerar tätt intill varandra och vid ett tillfälle så försökte en extra hane att "haka på"
            (dubbel-sandwich!!) Borde ha mer växter också så att dom får vara ifred lite, får tjacka några.

            Kommentar

            • Stew
              • July 2004
              • 1736

              #7
              Härligt! Hoppas det blir yngel av!

              Sjläv har jag precis blivit gudfar till två små blå neon yngel. Lite dålig förstalek. Men så var den inte direkt planerad, inte från in sida i alla fall
              540l Malawi
              180l Växt / sällskapskar
              90l odlingskar
              50l odlingskar / karantänskar

              Kommentar

              Arbetssätt...