kampfisk hona eller hane.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • boris
    • September 2007
    • 25

    kampfisk hona eller hane.

    hej. köpte 3 kampfisk honor + en hane och en skål att ha dom i. men hanen dog efter ca 1 vecka , då började ena honan växa och bli mycket större en dom andra och få starkare färger, flyttade till en större lägenhet och skaffade ett 200l akvarium som är igång sen några dagar sen och i flytten så dog den ena honan som inte hadde utveklat färger,

    nu så börjar jag tro att det är en ung hane som jag fick med mig hem för han ser ut som en del andra hanar som jag har sett . inte riktigt samma längd på fenor men fina färger .

    ser ingenstans att man kan lägga in bilder så jag lägger upp dom på min sida här på zoopet.

    tacksam för alla svar om vad som kan ha hänt med min "hona"
  • vilex
    • December 2006
    • 44

    #2
    Hej, samma sak hände för mig. Eller i alla fall nästan.

    Köpte två tjejer till min hane, åker på semester o kommer hem o min hane är alldeles tilltuffsad.

    Han dog strax där efter. Men min hona (som redan hade mycket längre fenor än den andra) visade sig vara en hane. Nu har de fått bebisar o han har uppfört sig som en exemplarisk far.

    Det händer att det kommer med unghanar bland tjejerna..såå din hona kan mycket väl vara en hane.

    Lycka till!

    Kommentar

    • boris
      • September 2007
      • 25

      #3
      hej . jag var inne hos en duktig kille som kan det mesta om fiskar och han sa att det var ingen slöjkampfisk utan en riktig kampfisk. så jag köpte 2 vuxna honor av han . så det inte händer igen men det är lite roligt ändå slapp köpa en annan hane men det är ju finare med en slöj kampfisk. men den jag har nu är fin den med. hoppas att han raggar upp dom andra honorna så jag kan få mer .

      Kommentar

      Arbetssätt...