Djurmisshandel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #16
    Ursprungligen postat av Julle*
    Nja, men det e så jobbigt att se att de inte får tillräckligt med mat Jag har precis köpt 3 st segelfens molly av dom och de mår hur bra som hellst just nu... (Men jag valde de som såg friskast ut)...
    Men om du fortsätter handla där så lönar det ju sig för dem att inte sköta om dem ordentligt...bojkotta stället, och säg det till personalen och alla andra akvarister du känner, tills butikspersonalen skärper till sig. DÅ kan du börja handla där igen. Man skall inte köpa fiskar som mår dåligt.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #17
      Ursprungligen postat av Julle*
      Stället där jag oftas köper mina fiskar ligger det alltid någon död fisk i varje akvariumet.Super äkligt. Sen e alla jätte magra! Alltså får de igen mat där eller, där kan vara ett stim med neontetror och alla ser ut som färgade pinnar. När jag handlar där får jag lust att köpa alla. Jag har sett att dom hade små marmor gurami och det gick lixom inåt på magen på dom.
      Ska det se ut så på fiskar i handlen?
      Eller de har det så bara för att de inte ska se övergöda ut?
      Tycker at det verkar lite märkligt - det tar flera månader innan fiskarna ser ut som "pinnar" eller har insjunkna bukar och så länge brukar inte fiskarna gå i affären.
      Ofta brukat de fiskar som ser ut så istället tyda på att dom har någon sjukdom som gör att de inte kan tillgodogöra sig maten och de magrar hela tiden även om de äter.

      Oavsett vad som är orsaken så tycker jag inte att man skall köpa sådana fiskar.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #18
        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Tycker at det verkar lite märkligt - det tar flera månader innan fiskarna ser ut som "pinnar" eller har insjunkna bukar och så länge brukar inte fiskarna gå i affären.
        Ofta brukat de fiskar som ser ut så istället tyda på att dom har någon sjukdom som gör att de inte kan tillgodogöra sig maten och de magrar hela tiden även om de äter.

        Oavsett vad som är orsaken så tycker jag inte att man skall köpa sådana fiskar.
        .....eller så var de i dålig form redan när de kom till affären????
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        Arbetssätt...