Dvärggurami-skumbo

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eva-72
    • March 2007
    • 107

    Dvärggurami-skumbo

    Måste höra med er. Min Dvärggurami bygger för första gången i akvariet. Först fattade jag inte vad han höll på med, såg ut som syrebubblor längst in i karet. sedan ibland jagar han honan och ibland omfamnar han henne under skumboet som jag förstått att de ska göra.
    men min fråga är, överlever ynglen som blir i ett akvarium med fler fiskar som kampfiskar och dyl? vaktar han ynglerna också. Hur beter man sig annars. Hur små är ynglerna i jämförelse med guppi/platy. det är första gången något händer med de andra fiskarna som inte är levandefödare. Ge mig lite tips.
  • sme_h
    • November 2003
    • 625

    #2
    Tyvärr

    Lätt att få ägg och eventuellt nykläckta men sedan gäller det att ha tungan rätt i mun om du vill få upp några av dem. Går garanterat inte med andra fiskar i. Finns nog några som kan ge tips om du vill försöka. Själv håller jag mig numera till ciklider. Dessa är lite mera tacksamt att försöka dra upp.
    1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
    http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

    Kommentar

    • Eva-72
      • March 2007
      • 107

      #3
      Bör jag starta upp mitt 30 liters som står i förådet, för att försöka få över ynglen eller guramin?
      Till saken hör att jag har ett akvarium med Bottensystem/ filtrering, så de enda bubblor jag har är från syrestenen på botten. Man kommer inte heller åt längst in i hörnet på akvariumet för ovanför sitter filtreringen av vattnet och det är ju där under han bygger

      Kommentar

      Arbetssätt...