Dvärgguramiyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pazappa
    • May 2007
    • 330

    Dvärgguramiyngel

    Hej, något roligt har hänt i mitt lekakvarium där jag hade ett dvärgguramipar, de har fått yngel. Först trodde vi att honan var för ung för hon verkade inte så intresserad att leka, och skumboet hanen hade byggt var i minsta laget. Trodde nog att bägge var för unga och att han inte hade fått in byggartekniken än, så det var dags att släppa tillbaks dem i sällskapsakvariet. Då, när jag skulle flytta dem, och skopade upp "deras" varren för att koppa i dem i det större akvariet, upptäcker jag att det simmar yngel - pyttesmå - i burken!

    Så eftersom de redan var frisimmade flyttade jag bägge avelsdjuren till ett annat akvarium och började mata med Liquifry2 (den är för levandefödare, men Liquifry1 för ägglägare var slut i affären). Nu är det dagen efter och så vitt jag kan se finns det rätt många överlevande frisimmare. Jag har satt in ett yngelsäkert filter (typ billi). Finns det något mer jag ska tänka på för att få så många som möjligt att klara sig? Jag la artemiaägg i blöt igår så det borde komma nauplier ikväll, kan de äta det efter några dagar? De är u så grymt små.

    Tack på förhand!
  • EvaPeva
    • May 2007
    • 765

    #2
    Tyvärr kan jag inte svara på dina frågor men jag ville säga grattis till ynglena!
    Dvärggurami e ju så fina!

    Mvh Eva

    Kommentar

    • Matsvin
      • April 2006
      • 254

      #3
      Tror de är för små för att ta artemia redan efter några dagar, men jag kan ha fel...
      Min Zoon: http://www.zoonen.com/matsvin

      Kommentar

      Arbetssätt...