Paradisgurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maria_
    • March 2007
    • 2867

    Paradisgurami

    Var i djuraffären för ett tag sedan, bad försäljaren rekommendera en fisk och kom hem med två paradisgurami. Som båda är hanar. Den ena blir ständigt undanjagad och biten i fenorna. Jag blir så trött, speciellt eftersom jag inte har lyckats hitta sådana igen. Känner för att smälla huvudet i en vägg. Vad ska man ta sig till med dem? Hitta honor, förstås. Men de finns ju inte!

    Om jag mot förmodan skulle råka springa på några någon dag, kan man ha två par i 200 liter?
    Med vänlig hälsning,
    hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    hallå!


    försök annars att fråga affären om du kan byta till dig en hona mot en av hanarna??.....
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • maria_
      • March 2007
      • 2867

      #3
      Det är nog inte möjligt, köpte dem i en affär i Malmö där jag absolut inte hittar. Malmö är en stooor stad. Om man jämför med Eslöv i alla fall. :P

      För övrigt hade de bara hanar, hon sa till mig att det inte spelade någon roll vad det var för kön. Och eftersom jag inte hade kollat upp fisken innan så visste jag inte förrän jag kom hem och satte på datorn. Jag kanske borde sluta köpa fiskar som jag inte vet något om..
      Med vänlig hälsning,
      hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        #4
        hehe.....jaa du...då får du försöka hitta ett par honor till dem......och det med att ha 2 par i ditt 200 liter.....tror nog att det ska gå bra.....ha bara tillräckligt med gömställen så att de kan dra sig undan för han hanen som jagar dem...och malmö är en stor stad........lättare att hitta i helsingborg
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • maria_
          • March 2007
          • 2867

          #5
          Inte då. Eslöv passar bra. Bara det att här saknas djuraffärer. Får väl starta en själv, när jag blir rik. :P
          Med vänlig hälsning,
          hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            #6
            Ursprungligen postat av maria_
            Inte då. Eslöv passar bra. Bara det att här saknas djuraffärer. Får väl starta en själv, när jag blir rik. :P

            haha ....kör på de.......satsa på en karriär inom djuraffärer så blir nog eslöv borna glada
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            • maria_
              • March 2007
              • 2867

              #7
              Det skulle faktiskt ha varit roligt. Jag gick ju djurvård på gymnasiet och allt. Synd att man inte har pengar till det bara. Djuren skulle jag ju kunna föda upp själv. Jag har redan ett platyyngel.
              Med vänlig hälsning,
              hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

              Kommentar

              • macke_fisk
                • December 2005
                • 4442

                #8
                jaha....så du gick djurvård....själv går jag djurvård nu ..........jag förmodar att du gick i svalöv då eller...ojojoj...ett platyyngel....det var ju en bra början iaf
                MVH macke_fisk

                Kommentar

                • maria_
                  • March 2007
                  • 2867

                  #9
                  Ja, syskonen blev uppätna. Samma hände med mina palettyngel. Jag lyckades rädda fem, men när de kom upp i "bråkålder" överlevde bara de två största. Och de lär väl ta död på varandra snart, om jag inte lyckas komma på hur man könsbestämmer dem och kan skaffa sambos till dem. Fan, jag skulle bara ha skaffat malar. De är i alla fall relativt snälla.
                  Med vänlig hälsning,
                  hennes höghet majestät Snailcollector Catsnuggler.

                  Kommentar

                  • macke_fisk
                    • December 2005
                    • 4442

                    #10
                    Ursprungligen postat av maria_
                    Ja, syskonen blev uppätna. Samma hände med mina palettyngel. Jag lyckades rädda fem, men när de kom upp i "bråkålder" överlevde bara de två största. Och de lär väl ta död på varandra snart, om jag inte lyckas komma på hur man könsbestämmer dem och kan skaffa sambos till dem. Fan, jag skulle bara ha skaffat malar. De är i alla fall relativt snälla.


                    hehe....då har du iaf fått lite yngel.....men jag får önska dig lycka till med malarna iaf och paradis guramina!
                    MVH macke_fisk

                    Kommentar

                    Arbetssätt...