Blågurami+Dvärg 1 dag senare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rolnor
    • June 2007
    • 143

    Blågurami+Dvärg 1 dag senare

    En väldigt kul grej med mina nya Guramis är att dom kommer fram och kollar om man står framför glaset och tittar en stund, att dom är så sociala, även mot människor?? Hade jag inte väntat mej!! En nybörjarfråga är; Hur mycket/ofta ska man mata?? Jag har bara tråkiga flingor, ska köpa annat så småningom..
    En växt (en slingrig, "luddig" sak, vet ej vad den heter) som var delvis vissnad har dom plockat helt ren, det är bara "stammen" + det gröna, friska "luddet" kvar, verkar ha god aptit!!
    Senast redigerad av rolnor; 06 June 2007, 17:33. Anledning: felaktig titel
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Mata bara en gång om dagen om det är vuxna fiskar du har.

    Ett tips så här på sommaren är att sätta dej på verandan/balkongen i skymningen och smälla lite mygg. Ha sedan myggen som fiskmat...det är väldans populärt hos de flesta fiskar. :P
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • rolnor
      • June 2007
      • 143

      #3
      Ursprungligen postat av Jens A.
      Mata bara en gång om dagen om det är vuxna fiskar du har.

      Ett tips så här på sommaren är att sätta dej på verandan/balkongen i skymningen och smälla lite mygg. Ha sedan myggen som fiskmat...det är väldans populärt hos de flesta fiskar. :P
      Tack för tipset!
      Har du också noterat att Guramis (och kanske dom flesta fiskar, eller kanske bara stim-bildande?) är nyfikna på vem som står bakom glaset??? Häftigt!!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Tror det mest är icke stimbildande fiskar, som de flesta ciklider, och större gurami, som visar störst intresse för världen utanför akvariet. Stimfiskar har ju en massa artfränder att interagera med. Större ciklider lär sig ju ofta att känna igen sin ägare.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • matlo
          • May 2007
          • 295

          #5
          tjena, du behöver ju inte mata varje dag (tycker jag) som Jens sa, då vattnet lär bli skitit och du får byta oftare än nödvändigt, men självklart gör man ju som man vill, men det är bara vad jag tycker. Sen vill jag även tillägga vad Micke_A sa, nu vet jag ju inte med mindre gurami. Hade bara blå gurami när jag var typ 12, men idag har jag jätte gurami och dom är typ agressiva om man sätter handen på rutan sen vet jag inte hur ni menar med social, men jag tycker att dom flesta stora fiskarna har olika personligetheter, påfågelciklider har det tilll 100% om man sitter och granskar dom.
          Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

          Kommentar

          • rolnor
            • June 2007
            • 143

            #6
            Ursprungligen postat av matlo
            tjena, du behöver ju inte mata varje dag (tycker jag) som Jens sa, då vattnet lär bli skitit och du får byta oftare än nödvändigt, men självklart gör man ju som man vill, men det är bara vad jag tycker. Sen vill jag även tillägga vad Micke_A sa, nu vet jag ju inte med mindre gurami. Hade bara blå gurami när jag var typ 12, men idag har jag jätte gurami och dom är typ agressiva om man sätter handen på rutan sen vet jag inte hur ni menar med social, men jag tycker att dom flesta stora fiskarna har olika personligetheter, påfågelciklider har det tilll 100% om man sitter och granskar dom.
            Jag instämmer, t.o.m mina små guramis har alla ett visst temperament/personlighet; väldigt kul att iaktta!

            Kommentar

            Arbetssätt...