lite hjälp plz :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Zoelin
    • March 2007
    • 137

    lite hjälp plz :)

    Hej!

    Jag har en liten fråga, om någon vet vad min kampfisk hane är för typ a kampfisk? jag menar det finns ju Crowntail, Delta mm






    inte världens finaste bilder men hoppas ni ser iaf
    Mvh Kerstin & Alexander
  • albino_myra
    • September 2006
    • 161

    #2
    Oo wow vilken läcker kampfisk! tyvärr så kan jag inte svara på din fråga, men ville skriva ändå. Hur mycket fick du betala för honom?
    Mvh Cecilia - Hobbyakvarist, 180 liters

    Kommentar

    • quarantino
      • February 2007
      • 350

      #3
      Det kanske är en imbellis och det borde jag ju kunna avgöra eftersom jag har såna själv. Men får inte riktigt ihop det!

      Här är en länk till lite olika bilder:



      Satsar en tjuga på imbellis!
      Senast redigerad av quarantino; 22 May 2007, 23:37.

      Kommentar

      • Öronräv
        • March 2007
        • 754

        #4
        njae, imbellis är det inte, det är en splendens.

        Smaragdina kort fantail eller delta säger jag, litet knepigt att se fenformen sådär snett framifrån
        fantail - rund fena
        delta - litet kantigare, triangelaktig fena
        There is a windmill in my beard; Your argument is invalid.

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1277734

        http://oeronraev.bilddagboken.se/

        Kommentar

        • Zoelin
          • March 2007
          • 137

          #5
          Joo, han liknar nog mest en imbellis.
          Jag köpte honom för 25kr för affären trodde det var en hona (han var inte så färggrann då) och när jag sedan satte henne (som jag trodde att det var) i ett eget litet akvarium för att kunna göda henne så att hon lättare fick rom i sig så började hon bygga skummbo...gissa om jag blev förvånad

          Sen så kom dom vackra färgerna på honom och jag blev förälskad i den så jag bestämde mig för att behålla honom

          Nu försöker jag få bäbisar med honom och en lila aktig hona och allt gick bra han vaktade äggen men nu tredje dagen efter leken så ser jag inga ägg eller små yngel så jag vet inte om han har ätit upp dom eller vad... någon som har något förslag? eller kanske det var döfött allihop?

          T&ack för era svar
          Mvh Kerstin & Alexander

          Kommentar

          • quarantino
            • February 2007
            • 350

            #6
            Splendens? Har du några referensbilder?

            Var det ägg? Ynglen är extremt små, kolla med ficklampa!

            "Sen så kom dom vackra färgerna på honom och jag blev förälskad i den så jag bestämde mig för att behålla honom"

            Hehe, jag blev helt såld direkt när jag såg hur imbellisar spärrar upp sig och ändrar färg, som magi!

            Förresten, vad är lämplig svensk motsvarighet till engelskans 'flare', som avänds om beteendet när bettor spänner ut fenorna och "gör sig till"?

            Kommentar

            • Zoelin
              • March 2007
              • 137

              #7
              jag tror det är just det du sa "spänna sig" jag tror inte det finns nå specifikt ord på svenskan för det
              Mvh Kerstin & Alexander

              Kommentar

              • Zoelin
                • March 2007
                • 137

                #8
                glömde att uppdatera hanen har låtit skummboet försvinna nästan helt nu och han sedan igår vaktar den inte längre och jag ser fortfarande inga yngel

                jag får nog försöka igen om någon vecka när han har vilat upp sig
                Mvh Kerstin & Alexander

                Kommentar

                Arbetssätt...