Vit prick

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kitkat
    • March 2007
    • 58

    Vit prick

    Hej

    Min Dvärggurami hona har fått en vit/grå prick/fläck på sitt huvud. Någon som vet vad det kan vara? Hon mår bra och verkar inte ha någon sjukdom.
  • Cold
    • March 2006
    • 1127

    #2
    är de bara EN prick?
    540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

    Kommentar

    • Cold
      • March 2006
      • 1127

      #3
      e den ca0,03-1,5 mm? hur varmt vatten ha du?
      540 L Modell större - 100 L Guppy uppfödning + Fjäril - 30L Släkt för tillfälle - 10L Räkor

      Kommentar

      • kitkat
        • March 2007
        • 58

        #4
        Hej.. ahh bara en prick eller fläck.. som ett knappnålshuvud ungefär. Jag har just nu 26 C i vattnet. Fläcken är inte rund utan ojämn och grå i färgen.

        Hon beter sig precis som innan och äter bra.

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          Låter som en svampinfektion i ett litet sår. Kan läka ut av sig själv, men det kan nog vara bra att ösa salt i akvariet.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • kitkat
            • March 2007
            • 58

            #6
            Ursprungligen postat av Jens A.
            Låter som en svampinfektion i ett litet sår. Kan läka ut av sig själv, men det kan nog vara bra att ösa salt i akvariet.

            Ok.. Hur mkt salt rek du? Har rent havsalt i nu lite grann ca 4 msk på 160 l, kanske lite?

            Tack!

            Kommentar

            • Jens A.
              • March 2007
              • 5026

              #7
              5 ml per 100 liter först. Minskar det inte efter två-tre dagar, ös i ytterligare 5 ml per 100 liter. Försvinner det fortfarande inte, kolla vad för medicner det finns mot svamp.

              -Förutsatt att det nu är svamp!

              Det kan vara annat också, speciellt om det blir flera prickar.
              Earth first! We´ll screw up the other planets later!

              Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

              Kommentar

              • kitkat
                • March 2007
                • 58

                #8
                Ursprungligen postat av Jens A.
                5 ml per 100 liter först. Minskar det inte efter två-tre dagar, ös i ytterligare 5 ml per 100 liter. Försvinner det fortfarande inte, kolla vad för medicner det finns mot svamp.

                -Förutsatt att det nu är svamp!

                Det kan vara annat också, speciellt om det blir flera prickar.
                Hellu.. Har gjort som du sa så nu är det bara att vänta och se . Jo just det.. blir Dvärgguramis aldrig mätta? hahaha

                Kommentar

                Arbetssätt...