Kampfisk i sällskapsakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kenneth Larsson
    • March 2007
    • 7

    Kampfisk i sällskapsakvarium

    Hej!

    Hur funkar det egentligen med att ha en kampfiskhane i ett sällskapsakvarium?
    Är det några fiskarter som passar särskilt bra/dåligt tillsammans med en kampfisk.
    Hur funkar det tillexempel tillsammans med Guppy, Tetror och Svärdbärare?
  • _Lena_
    • June 2006
    • 1273

    #2
    De funakr fint med platy iaf så be borde funka med svärdbärare. Med guppy har jag lästa tt det kan bli ett problem för att kampfiskhanen kan få för sig att guppypojkarna oxå är kampfiskar.

    Kommentar

    • Kenneth Larsson
      • March 2007
      • 7

      #3
      OK, tack för svaret.
      Någon mer som har något att tillägga?

      Kommentar

      • Miina
        • April 2005
        • 215

        #4
        Nu kanske jag är ute och cyklar, men är det inte så att svärdbärarna kan nafsa på kampens fina fenor?

        EDIT: Jag har endlers med min kampfisk och det fungerar alldeles utmärkt. Har hört att kampisar kan ta yngel oxå, men "tyvärr" har inte min visat såna takter än.
        Senast redigerad av Miina; 29 March 2007, 12:49.
        Kram Miina

        Kommentar

        • _Lena_
          • June 2006
          • 1273

          #5
          Våra platysar har aldrig försökt nafsa efter fenor iaf. Endlers har ju inte stora stjärtar och det är det som sägs förvissa kampfiskhanen.

          Kommentar

          • rödtoppen
            • June 2006
            • 3148

            #6
            Ursprungligen postat av Miina
            Nu kanske jag är ute och cyklar, men är det inte så att svärdbärarna kan nafsa på kampens fina fenor?

            EDIT: Jag har endlers med min kampfisk och det fungerar alldeles utmärkt. Har hört att kampisar kan ta yngel oxå, men "tyvärr" har inte min visat såna takter än.
            Svärdbärare kan nafsa på fenor, men mina svärdbärare är snälla mot min kamphane, men det kanske också beror på hur trångbodda fiskarna är (om svärdbärarna biter eller inte) mina bor i ett 260 liters
            / dtoppen /

            Kommentar

            • Bette
              • September 2006
              • 635

              #7
              Jag har 4 platy tillsammans med min kampfisk. det fungerar väldigt bra.
              Elisabet

              Kommentar

              • maricici
                • March 2006
                • 303

                #8
                Ursprungligen postat av Kenneth Larsson
                Hej!

                Hur funkar det egentligen med att ha en kampfiskhane i ett sällskapsakvarium?
                Är det några fiskarter som passar särskilt bra/dåligt tillsammans med en kampfisk.
                Hur funkar det tillexempel tillsammans med Guppy, Tetror och Svärdbärare?
                Min zoobutik påstår att det går fint att hålla dom med guppy, jag frågade idag då hanen jag köpte hölls i akvariet med guppyhanar. Och hos mig ska han bo i ett 47 liters med ett stim neontetra.
                I
                MY

                Kommentar

                • veronica27
                  • February 2007
                  • 115

                  #9
                  Jag har ett stim neontetra, guppy, fruar till kampen och skalarer i det stora karet. Alla mår fin fint. Kampfisk hannen är 3 ggr så stor än guppyna. Han är kungen och det vet han ..

                  Kommentar

                  • icejoy
                    • August 2006
                    • 593

                    #10
                    Det har nog ganska mycket att göra med om man får tag på en snäll hane som man kan ha den tillsammans med vissa fiskar.
                    Har en kompis som fick lämna tillbaka sin "huligan" och fick en annan kampis som är så snäll att han lämnar alla ifred.
                    Så dom som säger att fiskar inte har personlighet, släng er i väggen
                    ___________________________________________
                    ___________________________________________
                    Finns inga dumma frågor, bara dumma svar

                    Kommentar

                    • maricici
                      • March 2006
                      • 303

                      #11
                      Ursprungligen postat av maricici
                      Min zoobutik påstår att det går fint att hålla dom med guppy, jag frågade idag då hanen jag köpte hölls i akvariet med guppyhanar. Och hos mig ska han bo i ett 47 liters med ett stim neontetra.
                      Nu har han bott där ett tag och det går fint. Dom två första dagarna schasade han bort neontetrorna från växtsektionen med jämna mellanrum, men nu håller han till på mellan eller det översta skiktet meden neontetrorna lever i det understa.
                      I
                      MY

                      Kommentar

                      Arbetssätt...