Aggressiv hane?!?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mia A
    • February 2007
    • 357

Aggressiv hane?!?

Hej igen!

Nu undrar jag åter igen om mina röda regnbågsfiskar

Som sagt ena hanen är väldigt aggressiv och jagar hela tiden den andra hanen, vars han nu än gömmer sig så far den första dit och nafsar den andra i fenorna eller på kroppen

Än så länge har jag inte sett nåt sår på kroppen men fenorna börjar bli misshandlade.

Jag trodde då att det kanske skulle hjälpa att köpa några honor så de fick nåt annat att tänka på.... men icket, han är precis lika elak som tidigare och nu har han börjat vara på en av honorna och nafsa också

Snälla hjälp! Vad ska jag göra
    Senast redigerad av Mia A; 12 March 2007, 21:21.
    Mvh / Mia
  • Mia A
    • February 2007
    • 357

Finns det ingen som har nåt råd?

Hanen är inte snäll alltså... just nu funderar jag på att ta bort honom

Jag vet inte vad jag ska ta mig till annars.....

Är det nån som vill ha en röd regnbågsfiskhane?
    Mvh / Mia

Kommentar

• Blissan
      • March 2006
      • 151

Jag hade 4 st av röd regnbågsfisk.1 hona och 3 hanar,den dominanta hanen betedde sig likadant,vaktade sin tuss med javamossa och försökte få med sig honan dit hela tiden. Det var dock inget problem,alla fick dela på hans attacker. Jag tror det är bättre att ha ett stim på MINST 4 individer så inte en ensam blir så utsatt.Dessutom behöver de ett rätt så stort akvarium.
      Mina fick flytta eftersom de krävde mer utrymme,otroligt simglada och vackra fiskar!!Saknar dom.

Kommentar

• Mia A
        • February 2007
        • 357

Jag köpte tre honor i förrgår (men nu ser det ut som att minst en och eventuellt två av dem är hanar) så det blir totalt fem, MEN jag gav igår bort den aggressiva hanen till vår lokala djuraffär...

Du skulle se den andra hanen nu, simmar omkring i hela akvariet och verkar HELnöjd.
        Jag tycker dessutom att han färgat ut mer nu, men det kan vara inbillning också

Jag har ett akvarium på ca 250L och det borde väl ändå räcka?
        Mvh / Mia

Kommentar

Arbetssätt...