läppgurami är sjuk ;(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    läppgurami är sjuk ;(

    hejsan alla....berättar lite kortfattat......märkte för ett par dar sen att mina mäppgurami par började bli lite sega och ville inte äta riktigt och jag flyttade över dem till en spann med pump och tänkte om jag kunde försöka få dem attäta där...men det hjälpte ine hade de baar där i 2 dar och nu ikväll när jag skulle släppa tillbaka dem i akvariet så såg jag att de hade fått vita prick...kan jag ha dem i mitt 37 liters till vidare nu när jag behandlar dem??
    MVH macke_fisk
  • Richard.R
    • December 2006
    • 1872

    #2
    det borde du kunna
    396L SA biotop
    128L SA biotop
    54L SA biotop
    54L SA biotop

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      hmmm....ok....men jag ser nu att min hona börjar bli tjock, riktigt tjock......börjar undra om hon har bukvattensot, för hon är alltid på bottnen:S
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • lenis3
        • June 2004
        • 2254

        #4
        alltså om de har vita prick kommer väl alla få det
        bukvattensot (ustående fjäll) är ofta tecken på dålig vattenkvalite, byt vatten oftare.
        Min zoon
        Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

        Kommentar

        • macke_fisk
          • December 2005
          • 4442

          #5
          Ursprungligen postat av lenis3
          alltså om de har vita prick kommer väl alla få det
          bukvattensot (ustående fjäll) är ofta tecken på dålig vattenkvalite, byt vatten oftare.

          ok..jag har dem redani mitt 37 liters och behandlar dem.....de har inte variti något av de andra karen så de har inte livit smittade.......har alltid byttat vatten en gång i veckan i mitt 37 liters...har aldrig varit något problem med det
          MVH macke_fisk

          Kommentar

          Arbetssätt...