könsskillnad betta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Diwa
    • December 2006
    • 300

    könsskillnad betta?

    köpte tre tanter men var redan i butiken osäker på den mest färggranna eftersom hon betedde sig som Blixten, de lovade dock att det var honor och om det skulle vara fel skulle jag få byta

    Tanten är helmysko...hon beter sig som en muräna(har ett hål i mangroveroten och lurar på allt och alla.
    Hon vallar de andra två tanterna och när Blixten kommer i närheten så fäller hon upp gälarna(eller vad de nu fäller ut) och spänner alla fenor massor.
    Hon har långa tömmar fram(men det har de andra två tanterna å även om den här tantens är något längre)
    Fenorna är snäppet längre än på de andra tanterna men inte mycket
    Bilder finns i mitt krypin under casa su Blixten Mcqueen

    Hur kan man veta med bestämdhet om detta ens är betta splendens som jag köpt dem som?
    110L 54L 54L
  • Richard.R
    • December 2006
    • 1872

    #2
    Det är honor har likadana, men det kan vara en kortfenad hane också
    396L SA biotop
    128L SA biotop
    54L SA biotop
    54L SA biotop

    Kommentar

    • Diwa
      • December 2006
      • 300

      #3
      var just det

      Blixten och tanten(måste så döpa na så man slipper bli sinnesförvirrad när man ska särskilje henne från de andra tanterna) har samma beteende

      Tanten har mutat in roten som territorie...kommer Blixten nära står alla fenor på båda och tanten fäller ut? gälarna på samma vis som Blixten...ser ut som de två har som slöjor under gälarna...svårt att förklara ska försöka filma vid tillfälle

      Lär ju märkas när tanterna blir lekvilliga om inte annat...fullt krig i burken
      110L 54L 54L

      Kommentar

      • Richard.R
        • December 2006
        • 1872

        #4
        testa mata med svarta mygg t.ex och iaf min hane börjar bygga skumbo då och det borde bara va hanar som bygger
        396L SA biotop
        128L SA biotop
        54L SA biotop
        54L SA biotop

        Kommentar

        • Diwa
          • December 2006
          • 300

          #5
          hmm fast såna har jag ju inte...
          110L 54L 54L

          Kommentar

          • Rein
            • March 2006
            • 30

            #6
            Vill du veta om du har råkat få en kortfenad eller sent utvecklad hane? i så fall kan du börja med att leta efter en vit prick bakom bukfenan, har den en är det en hona. Är "den" lite rundare till formen kan det betyda att det är en hona. Vissa hanar utvecklas sent pga annan hanes en dominans i uppväxtkaret eller sämre kostvanor. Färgrik och lite väl långa fenor (för honor) kan indikera detta eller så är det en shorttail hane.

            Har du kanske en bild?

            Kommentar

            • Diwa
              • December 2006
              • 300

              #7


              bild på tanten

              finns en till i galleriet under Casa su Blixten Mcqueen(en fläckig pansarmal som första bild)
              110L 54L 54L

              Kommentar

              Arbetssätt...