betta splendens

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bena
    • April 2006
    • 1245

    betta splendens

    "A 1.5G - 2G tank with a filter is actually just fine for a betta because that's about the size of their territory in a rice patty. My betta is in our 65G tank with lots of other fish, but I had one before in a 2G filtered tank on my desk, and he was just fine. I see people keeping them in unfiltered .5G tanks, and that is just aweful... they look so sad, and they hardly swim around at all. I've also never seen a betta get to be 7cm! And I've had bettas live for a VERY long time"

    inte helt kul att få läsa om hur folk behandlar sina fiskar alltid. har på ett amerikansk forum försökt få folk att förstå att en naturlig 'pöl' i på ett risfält normalt är större än 5 liter, och att betta gärna vill ha större utrymme.
  • Richard.R
    • December 2006
    • 1872

    #2
    okej snällt gjort av dig.
    396L SA biotop
    128L SA biotop
    54L SA biotop
    54L SA biotop

    Kommentar

    • kaj.p
      • June 2002
      • 2952

      #3
      Ursprungligen postat av bena
      "A 1.5G - 2G tank with a filter is actually just fine for a betta because that's about the size of their territory in a rice patty. My betta is in our 65G tank with lots of other fish, but I had one before in a 2G filtered tank on my desk, and he was just fine. I see people keeping them in unfiltered .5G tanks, and that is just aweful... they look so sad, and they hardly swim around at all. I've also never seen a betta get to be 7cm! And I've had bettas live for a VERY long time"

      inte helt kul att få läsa om hur folk behandlar sina fiskar alltid. har på ett amerikansk forum försökt få folk att förstå att en naturlig 'pöl' i på ett risfält normalt är större än 5 liter, och att betta gärna vill ha större utrymme.
      HUr protestrar du mot naturen som torkar vattendragen ut o låter mängder med fisk dö eller bli lätta byten. Fritagningsauktioner
      Nordiska Diskus Sällskapet
      Hallandsakvaristerna
      BAK Gcg Maf NCS

      Kommentar

      • bena
        • April 2006
        • 1245

        #4
        Ursprungligen postat av kaj.p
        HUr protestrar du mot naturen som torkar vattendragen ut o låter mängder med fisk dö eller bli lätta byten. Fritagningsauktioner
        nu är du bara tramsig. jag är inte någon som sitter och gråter när jag tittar på 'ett med naturen'. djur i frihet dör. punkt slut.
        väljer man att hålla ett djur i fångenskap så ska man givetvis hålla den under bra förhållande.

        Kommentar

        • bena
          • April 2006
          • 1245

          #5
          skönaste kommentaren var något i stil med "jag jobbar idjurbutik, jag vet bättre än dig".

          Kommentar

          • Richard.R
            • December 2006
            • 1872

            #6
            haha :P
            396L SA biotop
            128L SA biotop
            54L SA biotop
            54L SA biotop

            Kommentar

            • rödtoppen
              • June 2006
              • 3148

              #7
              Ursprungligen postat av bena
              skönaste kommentaren var något i stil med "jag jobbar idjurbutik, jag vet bättre än dig".
              sen när blev de i zoobutikerna mer kunniga än vi fisknördar .... vi erkänner ju när vi inte vet, till skillnad från butiksbiträdena.
              / dtoppen /

              Kommentar

              • bena
                • April 2006
                • 1245

                #8
                Ursprungligen postat av rödtoppen
                sen när blev de i zoobutikerna mer kunniga än vi fisknördar .... vi erkänner ju när vi inte vet, till skillnad från butiksbiträdena.
                råkade ut för en skön sak senast jag köpte plantor.
                butiksbiträdet stod och putsade utsidan på akvarium men FÖNSTERPUTS! och när jag sen skulle kolla plantorna jag ville ha så tänkte hon stoppa ner händerna..
                jag tyckte att "jag kan själv ta upp dem tack".

                Kommentar

                • Whizzer
                  • May 2005
                  • 498

                  #9
                  Ursprungligen postat av bena
                  råkade ut för en skön sak senast jag köpte plantor.
                  butiksbiträdet stod och putsade utsidan på akvarium men FÖNSTERPUTS! och när jag sen skulle kolla plantorna jag ville ha så tänkte hon stoppa ner händerna..
                  jag tyckte att "jag kan själv ta upp dem tack".
                  Hon blev kanske lite stressad o glömde vad hon höll på med?

                  Hur som helst, putsar oxå till rutorna med fönsterputs (på utsidan) ibland o jag kan inte se nåt fel med det?
                  Whizzer
                  http://ninavarblane.blogspot.com

                  Kommentar

                  • Malinitzi
                    • December 2006
                    • 2088

                    #10
                    Ursprungligen postat av Whizzer
                    Hon blev kanske lite stressad o glömde vad hon höll på med?

                    Hur som helst, putsar oxå till rutorna med fönsterputs (på utsidan) ibland o jag kan inte se nåt fel med det?
                    Vad jag förstod gällde det väl att inte stoppa ner händerna efter det????

                    Kommentar

                    • bena
                      • April 2006
                      • 1245

                      #11
                      Ursprungligen postat av Whizzer
                      Hon blev kanske lite stressad o glömde vad hon höll på med?

                      Hur som helst, putsar oxå till rutorna med fönsterputs (på utsidan) ibland o jag kan inte se nåt fel med det?
                      nja, om man ofta öppnar tankarna (som man gör i en butik) så är risken ganska stor att man får ner kemikalier i en tank.

                      tillägga kan jag säga att h*n sprutade rakt på tanken, och inte på en torkservett.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...