Finns det någon kör oceankar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thomas&Anna
    • January 2006
    • 1030

    Finns det någon kör oceankar?

    Som aussiefreak som jag är så skulle jag vilja köra ett australienkar är det möjligt?
    När jag dök i barrierrevet så såg jag ingen små fisk,har idag ett par blå regnbågsfiksar men skulle gärna vilja ha ett oceankar.

    Thomas
    Thomas & Anna

    www.annaothomas.com
  • Sonja
    • October 2003
    • 7357

    #2
    Menar du saltvattenkar med fisk från stora barriärrevet?
    Alltid nyfiken!
    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

    Kommentar

    • Thomas&Anna
      • January 2006
      • 1030

      #3
      Nej om jag har förstått så är det bräckt vatten i många in och utlopp.Nu var barrierrevet dumt att säga.Jag menar givitvis sötvattenfisk från Australien det finns en del regnbågsfisk där ifrån.
      Thomas & Anna

      www.annaothomas.com

      Kommentar

      • morphriz
        • October 2005
        • 875

        #4
        Hej,
        hänger inte med i hur ett kar med sötvatten blir ett oceankar. Det finns dock massor med skojjiga biotoper i australien. Bräckvattenzoner är det gott om, speciellt olika träsk mangrove och liknande.
        mvh Mattias
        --
        #define QUESTION ((bb) || !(bb))
        - Shakespeare.

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #5
          Finns många olika regnbågsfiskar i Australien, när man tittar på FishBase ser man att en hel del tetror, ungfödare, barber och ciklider även lever utplanterade i olika vattendrag.
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • mediabrus
            • October 2005
            • 80

            #6
            Precis som flera andra tipsat om så finns det en hel del intressant bräckvattensfisk från Oceanien/Australien. En hel del regnbågar och blåögon och så framförallt gobider. Du kan ju ta en titt på min hemsida så lär du hitta både en och två arter som kunde vara intressant och som du sedan kan läsa mer om på andra ställen. http://www.brackvattensakvariet.tk
            http://www.brackvattensakvariet.se

            Kommentar

            Arbetssätt...