Kampfisk som beter sig lite udda

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ChristianM
    • June 2006
    • 111

    Kampfisk som beter sig lite udda

    Har i 2 månader haft en kampfisk ihop med ett gäng neontetror, ett par räkor och 3 platys, helt utan problem. De senaste kvällarna har jag dock noterat att kampfisken blir aggresiv mot platysarna så fort ljuset släcks ? Väljer jag sen att tända ljuset simmar han tillbaks till "sin" hörna och är hur lugn som helst...

    Det ska också sägas att han hållt på att fixa skumbo de senaste dagarna så det kanske har något med det att göra ? Platysarna är dock inte i den delen av akvariet när han börjar jaga dem.

    Någon som känner igen det här beteendet ? Vill ju helst inte göra mig av med honom men samtidigt känns det lite jobbigt att veta att platysarna kanske blir jagade konstant under nätterna.
  • Healena
    • May 2006
    • 1440

    #2
    Kampisar ÄR ena riktiga filurer
    Det kan nog som du säger ha med hans bobygge att göra!!

    Tycker du kan avvakta, och hålla koll på platynas fenor så han inte ger sig på dem.
    Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
    // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

    Kommentar

    • ChristianM
      • June 2006
      • 111

      #3
      Ursprungligen postat av Healena
      Kampisar ÄR ena riktiga filurer
      Det kan nog som du säger ha med hans bobygge att göra!!

      Tycker du kan avvakta, och hålla koll på platynas fenor så han inte ger sig på dem.
      Haha, ja det är en riktig ögontjänare min kära kampis, jag kan släcka ljuset mitt på dan och så sätter han igång, sen tänder jag ljuset och direkt simmar han tillbaks till 'sin' hörna av akvariet och låtsas som om inget hänt

      Men jag har studerat beteendet ytterligare och det är första tio minuterna när det är mörkt som han håller på sen lugnar han ner sig igen så han behöver nog bara få ut sina aggressioner, han är som sagt väldigt snäll övriga tiden. Kommer ändå att fortsätta hålla koll på platysarna så att de inte far illa.

      Kommentar

      Arbetssätt...