hmm.. ca pris?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • skyblueangel14
    • January 2006
    • 111

    #31
    Ursprungligen postat av PlatyYngel
    Du måste vara noga med att inte ha diskmedel på nånting som ska vara i karet... Hade en kompis som gjorde rent sitt kar med diskmedel, och fiskarna dog. Han kunde inte förstå varför, men jag sa att om han sköljer ur/av allt som han haft diskmedel på så skulle han kunna använda det igen... Så använd inte det!
    Så som du tänker om kampfisken i affären brukar jag också tänka, men så kommer jag bara att tänka på det att om inte jag köper honom så kommer nån annan som inte kan så mkt, affären köper en ny och fisken dör i sitt nya hem pga okunskap... Men visst skulle det väl vara bättre att köpa fisken av en odlare direkt...
    Oh NOO!!! Jag tvättade ju ur mitt akvarium igår och då använde jag inte diskmedel utan rengöringsmedel !!! kommer fisken dö nu om jag sätter ner honom i det karet ??! Jag köljde ur akavriumet 2 ggr med väääldigt varmt vatten! Måste jag kölja ur det nu igen? jag vill ju inte att fisken ska dö, det första ha gör när han kommer ner i mitt akvarium!
    Åh, vad ska jag göra?

    Men ska jag köpa honom då? Eller ska jag köpa av en odlare...hmm? Jag vill så gäärna köpa honom eftersom, han e verkligen superfin! Men jag kanske tar livet av honom påengång med tanke på mitt rengöringstvättade- akvarium?
    //Betty.

    Kommentar

    • PlatyYngel
      • January 2006
      • 1105

      #32
      Se till att skölja fler ggr och hoppas sen på det bästa. Jag tycker att du ska rädda honom från "burken" på butiken...
      / Marcus

      Kommentar

      • skyblueangel14
        • January 2006
        • 111

        #33
        Ursprungligen postat av PlatyYngel
        Se till att skölja fler ggr och hoppas sen på det bästa. Jag tycker att du ska rädda honom från "burken" på butiken...

        mm.. har gjort det, sköljt den typ 7-10 ggr...nu den här helgen *pust*
        jo jag vet...men har varken grus/sand elelr växter...och inte pengarna heller... morsan pröjsar ju en resa till ungern(som är om 3 VECKOR!!!)...och där i är också min månadspeng... så jag får inga exktra pengra...okej en slant då och så får man ju men inte så mkt...max 100kr per månad... :/ (vi är inte så rika...som ni kanske har förstått..*rodnar*)
        //Betty.

        Kommentar

        • PlatyYngel
          • January 2006
          • 1105

          #34
          Men det är inte många som är. Vi har inte heller så gott ställt men jag hade ett sommarjobb som gav mej pengar till större kar. Tänk inte att du ska ha för bråttom, försök hellre att köpa lite åt gången och starta upp akvariet när du känner dej redo. Även om fisken i butiken har blivit såld vid det laget så finns det alltid finare...
          / Marcus

          Kommentar

          Arbetssätt...