Knepigt beteende

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sister_of_the_moon
    • September 2006
    • 73

    Knepigt beteende

    Har en kampfisk hane som har lite konstiga ideér...Han anfaller sin egen spegelbild som visar sig i akvariets bakre del, egentligen är det väl rättså normalt, eftersom han "ser ju en annan kampfisk", undrar dock hur länge man kan låta honom hålla på utan att han stressar halvt ihjäl sig...
    Skaffa honom till honom? Kan det vara ngt?
    ~* Where is the reason? Don´t blame it on me, Blame it on my wild heart..*~
  • Sister_of_the_moon
    • September 2006
    • 73

    #2
    Självklart menar jag Honor till honom
    ~* Where is the reason? Don´t blame it on me, Blame it on my wild heart..*~

    Kommentar

    • Zooanna
      • September 2006
      • 18

      #3
      Växter som täcker bakgrundens reflektion (han föds halvblind stackarn) och kanske ett par honor, ja! Annars är nog risken att han stressar sig till försvagat immunförsvar!
      /anna.

      Kommentar

      • Sister_of_the_moon
        • September 2006
        • 73

        #4
        Hej , Tack för snabbt svar! Han har ju sällskap av ett par Black Molly och svärdbärare + Tetror och ett par malar...hur många honor tror du han skulle kunna mäkta med? Akvariet har GOTT om plats..
        ~* Where is the reason? Don´t blame it on me, Blame it on my wild heart..*~

        Kommentar

        • Zooanna
          • September 2006
          • 18

          #5
          Två honor brukar räcka! De är dock relativt hårt avlade idag, så även honorna blir ibland mer aggressiva än man önskat och då kan t.o.m. två stycken bli övermäktigt för honom (man pumpar dem med hormon!). Dock är denna chansen mycket mindre än att han jagar henne till fördärv.. kör på två!
          /anna.

          Kommentar

          • solbacka
            • January 2004
            • 3952

            #6
            Jag hade 2 honor till min kampfisk (i 100l) och den ena honan jagade ihjäl den andra! Jag hade provat med en i stället! Är din hane väldigt aggressiv så hade jag köpt 1 till.
            350l Diskus 275l SA växt
            100l tanganynika
            Min dagbok Mina bilder
            Min alldeles egna zoon

            Kommentar

            • Sanny
              • September 2006
              • 12

              #7
              Ursprungligen postat av Sister_of_the_moon
              Har en kampfisk hane som har lite konstiga ideér...Han anfaller sin egen spegelbild som visar sig i akvariets bakre del, egentligen är det väl rättså normalt, eftersom han "ser ju en annan kampfisk", undrar dock hur länge man kan låta honom hålla på utan att han stressar halvt ihjäl sig...
              Skaffa honom till honom? Kan det vara ngt?
              hej jag har en kamphane och en kamphona.Hanen blir 4 år och han har alltid haft en spegel där han dansar och speglar utan att han anfaller eller stressar.men han har alltid varit en väldigt snäll kampfisk,mycket lugn av sig förutom om honan kommit till honom har han blivit väldigt aggresiv.Honan går i ett eget kar, och hon har en spegel och hon dansar när hon har lust.Aldrig sett tecken på stress hos dem.De har tvärtom sörjt sin spegel om jag tar undan den.Men vad jag har förstått finns det ju kampfisk som blir galna, men man kan ju ta bort spegeln och testa ibland utan att det blir stress.

              Kommentar

              • Thomas&Anna
                • January 2006
                • 1030

                #8
                Jag tror inte att din kampfiskhane kommer stressa ihjäl sig för att han ser sin egen spegelbild, för då hade mina gjort det för länge sen.

                Jag har mina honor i ett eget kar, för att inte hanarna ska jaga ihjäl dom.

                Jag släpper bara i honan när jag ser att hanen tänker bygga skumbo eller för att trigga till skumbo men då måste det finnan mycket växter för honan att gömma sig.

                Efter att kampisarna har lekt är honan ofta tilltuffsad och fenorna sönder efter hanens jagande och bitande men det brukar växa ut igen på någon vecka.

                Trots allt är ju honan beredd på detta.

                Anna!
                Thomas & Anna

                www.annaothomas.com

                Kommentar

                Arbetssätt...