Sällskap till Kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sanny
    • September 2006
    • 12

    #16
    Ursprungligen postat av MK57
    Nån som vett nått bra sälskap???för jag har en ensam hane i ett 20liters kar..

    nån som vet nått bra sälskapp?? svara då!
    jag har en kamphane och han blir 4 år snart, han har varit i 20l. kar och då hade jag 2 st. ottocinclus och det var inga problem.
    men nu befinner han sig i ett 43l.kar, där han har sällskap av 8st.Black Molly yngeln och 2st botia Striata.Molly ynglen kommer bara att vara där en tid till de kommit till en storlek för att vidare komma till ett annat akvarium.
    han har trivts bra, och jag köpte för ett halvår sen en hona och det gick inte bra så hon går i ett eget kar.20l. är litet för fler fiskar, men om man har typ runt 50-60l. är neontetror idealiska som sällskap till kampfisk.hade det en gång, men ersatts med Black Molly och de är ju en livlig fisk, och lite svårt föt kampfiskar att hänga med i deras tempo och maten kan utebli.annars har min kamphane varit ihop med dem med utan problem(att de är vänligt sinnade mot varandar).Annars trivs de bra att leva ensamma om man ser till att de har mycket växter och varmt.

    Kommentar

    • Fellan
      • June 2006
      • 551

      #17
      Snäckor skulle kanske funka??
      Är rätt så okunnig när det gäller såna djur, men jag tror att det funkar, fast ynglen(om man nu kallar dom det) kanske slutar som mat dock.
      Always look on the bright side of life!
      Min zoon:http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=801822

      Kommentar

      Arbetssätt...