Gurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pennan93
    • July 2006
    • 45

    Gurami

    Hej hur många blå gurami par kan man ha med varandra i ett 100 liters kar?



    Tacksam försvar
  • peo
    • October 2002
    • 119

    #2
    Inga alls, tycker jag. Det kan låta som ett drastiskt svar, men jag har prövat, och det fungerade inte alls. Jag tror att 100 liter är för litet.

    Kommentar

    • Inka
      • July 2005
      • 1233

      #3
      Jag har inte lyckats hålla mer än ett par ens i ett 240 liters eftersom det bara blev bråk, så jag skulle definitivt inte testa fler än ett par iallafall. Enligt artbeskrivningen här på zoopet ska de ha minst 120 liter eller minst 80 cm längd på akvariet.
      Jag skulle personligen då hellre rekommendera dvärggurami som jag tycker är en otroligt vacker och trevlig fisk och som kräver lite mindre vattenvolym än blå guramin.
      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

      www.kvitter.n.nu

      Kommentar

      • peo
        • October 2002
        • 119

        #4
        Honungsguramin är min favorit...

        Kommentar

        • Poseidon
          • February 2003
          • 1255

          #5
          Om de har växt ihop sen de var yngel är det inga problem att ha hur många som helst....Kolla bilderna på min Zoon.

          Men är de könsmogna å köpta en efter en då kan det bli bråk, dessa är mycket revir hävdande om de har fått chansen till det genom att få vara själva bland andra firrar.

          Just nu har jag nåra vuxna guldissar 12st i en 80 liters med svärdbärare och detta går alldeles utmärkt
          Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
          Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

          Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
          www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

          Kommentar

          • pennan93
            • July 2006
            • 45

            #6
            Tack för tipsen.. men vad för gurami kan jag ha med blå gurami paret då??i 100 liters karet

            Kommentar

            • Poseidon
              • February 2003
              • 1255

              #7
              Ursprungligen postat av pennan93
              Tack för tipsen.. men vad för gurami kan jag ha med blå gurami paret då??i 100 liters karet
              Mosaik-gurami kan vara ett alternativ
              Man måste alltid värdera allting efter ens egen uppfattning och kunskap.
              Ni gör som ni vill… Jag gör som jag vet...

              Ha en fortsatt trevligt akvaristisk-dag
              www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=78099

              Kommentar

              • pennan93
                • July 2006
                • 45

                #8
                har redan satt in nyckelhåls ciklider där men tack ändå!

                Kommentar

                Arbetssätt...