Blå Gura Mi ::steril???????????????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pennan93
    • July 2006
    • 45

    Blå Gura Mi ::steril???????????????

    Hej jag har en hona och en hane av blå gurami jag har haft dom cirka 1 och etthalft år hanen bygger inte nå skummbo jag har växter som flyter å jaa , jag har det paret ensam i ett 100 liters kar är hanen steril vad ska jag göra???? snälla svaaraaaa
    Senast redigerad av pennan93; 26 July 2006, 18:12.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Jag är ingen expert angående guramis, men har själv tänkt leka av Mosaikgurami, så jag har läst en del om det. Vad som är ganska viktigt är att du inte har så mycket/ingen ytcirkulation. Sedan kan man sänka vattenytan så de bara har 15 cm höjd. Flytväxter är bra då de har något att börja bygga sitt skumbo i. Tänk på att du bör ha täckglas så temperaturen inte är för låg på luften som de drar in.
    Jag tror inte att han är steril bara för att han inte vill bygga något skumbo, utan det är nog något annat som inte stämmer så han inte kommer i rätt "stämning".
    Om du har fler akvarium så testa kampfisk, de är ganska lätta att få att leka, och man kan lära sig mycket av dem.
    Lycka till!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • pennan93
      • July 2006
      • 45

      #3
      tack jga ska testa det du sa tack så mycket

      Kommentar

      • Erik...
        • May 2006
        • 1459

        #4
        Blågurami, förutom lågt vattenstånd och "stillastående" yta så vill de ha ganska varmt, 25 - 28 grader, och mycket proteinrikt foder, täta växtsnår inklusive flytväxter som ansjo redan nämnt. Det är en av de mest lättodlade fiskar som finns.

        Kommentar

        • pennan93
          • July 2006
          • 45

          #5
          tack ska köpa mycket täta växter å testa tack så mycket

          Kommentar

          Arbetssätt...