Mosaikguramins kärleksliv

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • morphriz
    • October 2005
    • 875

    Mosaikguramins kärleksliv

    Hej alla..
    Jag har hört att mosaikgurami hannar är ganska hårda mot sina tilltänkta. Hannen vi har har haft ihjäl en hona en gång. Nu när han var lite ensam så fick jag syn på en hona som var c:a 50% större än honom och köpte henne. Han är redan igång och nafsar på henne, inget jagande dock.

    Hur ska de betee sig egentligen, vad är "inom ramarna"? Eftessom han börjat nafsa kanske det är kört redan eller??
    mvh Mattias
    --
    #define QUESTION ((bb) || !(bb))
    - Shakespeare.
  • lenis3
    • June 2004
    • 2254

    #2
    hur stort är akvariet? de behöver ganska rejält utrymme om de inte ska slåss. eventuellt kan det funka om du har fler honor, han kan ju bara terrorisera en åt gången..
    Min zoon
    Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

    Kommentar

    • morphriz
      • October 2005
      • 875

      #3
      160L

      Han har gett sig rätt mycket och byggt ett rejält bo i ett hörn. Får se hur det går.
      --
      #define QUESTION ((bb) || !(bb))
      - Shakespeare.

      Kommentar

      • morphriz
        • October 2005
        • 875

        #4
        Wow! Spännande. Nu leker de som busen! Han byggde dock sitt bo rakt åvanför ett filterutblås så när de leker sprutas äggen iväg. Sen verkar det som hanen simmar runt och samlar in dem. Kan det var så tro? Jag kan inte stänga av det filtret tyvärr!
        --
        #define QUESTION ((bb) || !(bb))
        - Shakespeare.

        Kommentar

        • morphriz
          • October 2005
          • 875

          #5
          Hmm. När jag gick upp i morse hade skumbot försvunnit?!? Undrar vad som kan ha hänt. Jag kan tänka mig att nånn annan fisk kan ha käkat upp det bubblor och allt men hanen var *väldigt* bestämt när det gällde sitt bo. Jaja, det får bli en annan gång. Ingen silver medalj mao
          --
          #define QUESTION ((bb) || !(bb))
          - Shakespeare.

          Kommentar

          Arbetssätt...