Finns det gul dvärggurami?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fjärilsciklid
    • June 2006
    • 252

    Finns det gul dvärggurami?

    Hej!

    Jag tycker att riktigt knallgula fiskar är bland de vackraste som tex. Golden labidochromis, gul labidochromis. Problemet verkar vara att dessa malawiciklider är alldeles för agressiva för att hållas med andra mindre fiskar som jag vill ha.

    Jag hittade en bild på nätet med vad jag tror är en knallgul gvärggurami men jag är inte säker. Någon som vet om det går att få tag på eller har något tips på en annan knallgul någorlunda fredlig fisk till ett akvarium på ca 100-150l? (Ej gyllende utan knallgul!)

    Mvh
    Malin
  • Nocturna
    • November 2005
    • 344

    #2
    har sett gul variant av honungsguramin
    http://www.amphibia.se

    Jo jag har faktiskt guppys... med

    Kommentar

    • Nitra98
      • June 2005
      • 1987

      #3
      Jag har dvärggurami, "sunset", de är riktigt gula. Tyvärr har jag inga bilder på dem än.
      Min zoon

      Kommentar

      • Fjärilsciklid
        • June 2006
        • 252

        #4
        Åh vad roligt!
        Då kan jag planera vidare. Tycker man ändrar sig för varje dag vilka fiskar man ska ha. Nu är jag inne på att endast ha Asiatiska fiskar =).

        Kommentar

        • Inka
          • July 2005
          • 1233

          #5
          Ursprungligen postat av Nitra98
          Jag har dvärggurami, "sunset", de är riktigt gula. Tyvärr har jag inga bilder på dem än.
          Det vill jag se! Skynda bilder!
          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

          www.kvitter.n.nu

          Kommentar

          • Nitra98
            • June 2005
            • 1987

            #6
            Ursprungligen postat av Inka
            Det vill jag se! Skynda bilder!
            Ok, måste låna en kamera, men ska försöka fixa det då!
            Min zoon

            Kommentar

            • Erik...
              • May 2006
              • 1459

              #7
              Gör en google-bild-sökning på gourami sunset så får ni träffar, dock inte bara dvärggurami men det också, Jag gillar också gula fiskar, och vissa odlingsvarianter på dvärggurami, men, gul dvärggurami, har ni inte sett vildformen? Skimrande, glänsande blå och knallröd, en av de snyggaste fiskar som finns.

              Några andra arter som det finns gula odlingsvarianter på: Guldgurami, Sebrafisk, guppy, platy, molly, svärdbärare, "Vanlig/kinesisk algätare" - Gyrinocheilus aymonieri, Ancistrus, guldfisk, Pimephales promelas, skalare, fjärilsciklid och Natalciklid. Det finns massor av fler arter, dessa var bara de arter som det finns gula odlingsvarianter av som jag kunde komma på så här direkt.

              I mitt tycke spöar fisken på den här bilden alla sunsetvarianter jag sett på dvärggurami, trots att det är en hane som inte är fullt utvecklad:


              Det är tur att smaken är olika!

              Kommentar

              • Fjärilsciklid
                • June 2006
                • 252

                #8
                Hmm... ja den turkosa är ju jättefin! Kankse en gul och en turkos då =)

                Kommentar

                Arbetssätt...